Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, May 19, 2008

Adab Minum

Kalo hari tu aku ckp psl adab makan...sekarang aku nk share psl adab minum...

  1. Ambil cawan guna tangan kanan, kemudian bacalah Basmalah
  2. Jangan meneguk sekaligus, tetapi meneguk seteguk demi seteguk.
  3. Jangan minum berdiri atau berbaring.
  4. Sebelum minum sebaiknya diperhatikan dulu cawan.
  5. Jangan bersendawa atau bernafas di dalam cawan tetapi jauhkan sikit cawan tu drpd mulut.
  6. Apabila habis minum bacalah Alhamdulillah.
  7. Bila menyampaikan cawan kepada org ramai, hendaklah dimulakan dari kanan.
  8. Sebaik2nya minum dgn 3 nafas.
Tengok diri aku...ape yg aku buat n x.... huhu!

No comments: