Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, August 1, 2008

Istiqamahkan Hati Ini



Hanya nak kongsikan pengalaman. Suatu ketika dulu ak pernah pakai hand sock. Ye! masa tu aku sem 2 di UPSI. Entah mcm mane hari pertama pakai, masa tu dlm kelas, kelas tu katBC, aku masih ingat lg ada sorg budk perempuan tu tanya ttg hukum agama... dan sememangnya insan yg daif ni tak tau jawapannya. Mungkin persepsi si penanya tgok ak pkai hand sock, die igt kan aku alim o warak! Tidak! Ak bese je. Lepas pd tu ak tak pakai da... secar jujur nye sbb ak tk selesa dgn persepsi org, sbb aku nii mmg lemah bab agama... so terasa x lyk di pndg bgitu.

Namun, sejak akhir2 ni aku slalu berfikir setelah beberapa peristiwa yg aku alami. Maka, aku rasa amatlah wajar ak memakai hand sock. Spt tergerak hati ini utk memakainya. Mungkin ....dpt hidayah kot (-_-) ! Wallahu a'lam.

So, aku pun pkai la. Dgn niat utk lbih memelihara auratku kerana ALLAH. Moga aku lbih istiqamah melakukan perubahan ini. Tapi semalam, bila aku masuk kelas. Lecturer tu pggl aku dgr glrn ustazah! Dussshhh! Lg sekali nmpknya... aku terkena. Sungguh...aku tak selesa sbb aku bukan alim n warak.

Ak terbuka hati nak pakai atas beberapa peristiwa yg barlaku.... Moga kali ini hatiku ditetapkan dlm membuat kebaikan.... Amen!

2 comments:

Infant's steps said...

hmm..biasa r tu persepsi org sekeliling..kita pun pernah gak wat perubahan yg dipersoal n dipertikaikan..dgn org terdekat dgn kita lagi..tapi kita jwb selamba je dgn diorg..wat lawak2,sengih2 dgn diorg..bukannya diorg tak tau..diorg saja je tu...last2,diorg dah tak sebut dah n trime je perubahan kita..

lek r reqa,berbanding dgn awk,kita ni lagi teruk kot..yg penting awk mintak kat DIA kekuatan utk hadapi semua tu..bagi kita,kalau ada org persoalkan perubahan kita tu sbnrnya ujian kpd kita utk dilihat sejauh mana ketetapan kita atas perubahan tu..

so,ciayok reqa!!! =)

Anonymous said...

insya ALLAH Azaty!
Berdoa gr diistiqamahkan....