Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, August 18, 2008

Kagum Seorang Sahabat


Hari ini sebenarnya sy tiada mood utk menulis. Jd sy hanya melawat blog2 kgmrn sy. Dlm lwtn rasmi sy, sy pun singgah ke blog sorg sahabat.

Sungguh! Sy sungguh kagum dengan sahabat sy ini. Melalui pos n3 nya yg terbaru hari ini, apa yg sy dpt fahami, sahabat sy ini membuat keputusan utk berpurdah.

KAGUM! HORMAT! TERHARU!

Itu antara rasa di hati sy. Antara sejarah persahabatan sy dgnnya utk sy singkap. Sy mengenali shbt sy ini pd tahun 1998 ketika itu di kelas 5 Pandai. Shbt sy merupakan pelajar baru di SKTSP. Sy memberanikan diri utk menegurnya, krn sbnrnya sy bukan sorg yg ramah utk memulakan sesi berkenalan.

Apa yg sy igt, hubungan kami agak rapat apabila lama-kelamaan. Selalu juga ke rumahnya utk membuat buku skrap. Makan pun pernah di rumahnya. =). Ada beberapa peristiwa yg membuatkan sy rapat dengannya. Antaranya apabila shbt sy ini mempunyai masalah.

Namun begitu persahabtan secara langsung kami hanya utk tempoh 2 thun shj. Kerana sahabat sy ke STARP manakala sy ke SMKTUN.

Walaupun begitu kami masih berhubung , tp jrg2, melalui kad, pggln telefon atau kriman salam dr kkwn. Kami bertemu kembali stlh 5 thun tak bertemu, ketika reunion 6 Pintar. Lps drpd tu hbgn kami agak aktif kembali, sbb masa tu masing2 da ada hp. Pernah sekali keluar bersama ke Jusco dan baru2 ini bertemu kembali di SKTSP. Dan skrg kmi slalu berkomunikasi sbb msg da pndai berblog dan YM.

Sungguh sy kagum dengan shbt sy ini. Dan dlm hati sy berbisik :
Bilakah masanya sy akan MAHU berubah menutup aurat dgn lebih sempurna?
Sy selalu memberi alasan dlm hati, bhw pskitaran sy tak menggalakkan.
Salah sebenarnya, kerana semua itu adalah berpunca dr DIRI YG BELUM SEMPURNA.


5 comments:

MieJida said...

raihah doakan kita ye. kita TAKUT sgt sebenarnya... macam tak percaya diberi kekuatan utk ambil keputusan ni..

MieJida said...

tapi kita tak nak org kagum.. bagi kita kalau ini wasilah yg ALLAH beri, supaya kita jadi lebih baik, kita pilih.
sbb kita ni terlalu terok. mungkin dgn cara ni kita akan lebih 'menjaga' agama yg ada pada diri kita.

Anonymous said...

re'ah...jgn jelez ye...kt tgk sajid dlu..hehe:P


p/s:wanie

Anonymous said...

raihah to sajid
amen3x....moga awk diberi kekuatan itu sajid!

doakan lah kite.... jadi lbih baik ckit... dpt ckit2 kebaikan awk pon jd la.... kalo dpt byk2 lg bgus...huhu

Anonymous said...

raihah to wani
haish!!!....jeles ni!...heheh