Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Thursday, August 14, 2008

:Sudah Tua:


Sejak akhir-akhir ini sy berasa TUA! Ya! Sy rse seolah2 sudah dewasa tanpa sy sedari.

Kenapa sy berkata begitu? Hal ini adalah berpunca drpd perkataan KAHWIN!

Rata2 sahabat sy bercerita tentang kahwin... baik di mulut mahupun di blog shbt2 sy. Semuanya berkitar tentang cerita jodoh, kahwin, tunang, bakal suami mahupun bf.

Malahan sy juga mempunyai sahabat2 sekuliah yg sudah mendirikan rumah tangga dan mempunyai cahaya mata. Ada yg seusia sy dan juga senior sethun dr sy.

Secara tidak langsung topik2 tsbut telah menyedarkan sy ttg keTUAan diri ini. Tanpa sy sedari rupanya sahabat seusia telah berfikir jauh dan sematang itu. Sedangkan sy agenda2 itu msih terletak di kotak alternatif perancangan hidup sy. Nak dikatakan sampai tidak memikir langsung tidak dan nak dikatakan terlalu memkirkan agenda itu pun tidak. Semuanya sy serahkan pada NYA.

Memetik isi2 ayat drpd blog sahabat sy , SAJIDAH: "Sebenarnya tiada sesiapapun kawin lewat atau awal. Kerana semua orang akan berkahwin tepat pada masanya. Seperti yg telah ALLAH tetapkan."


p/s : Uwaaa.... sy tak tau knapa sy nk pos n3 sebegini...ttpi smnjk sy menjejakkan kaki ke sem 5, topik2 spt itu sudah menjadi halwa telinga. Ada shj antara shbt2 sy akn bercerita ttg topik2 spt itu. Maka dgn ini sy isytiharkan bhw sy rsa sy dah TUA! Hehehe!

4 comments:

MieJida said...

kita pun dah tua!!!! waaaa.... :p

Raihah Rosli said...

btol la sajid... bru akhir2 ni kite rse dewasa... ble da ade kwn yg da mndirikn umah tgga....huhu

MieJida said...

raihah tgk gamba tu, cuba teka mana tgn laki mana tgn pompuan.. kita konpius la. huhu

Raihah Rosli said...

aik....awk kompius ke sajid... bdsrkan mate kasar kite...tgn yg lbih cerah tu la tgn pmpuan sbb die pkai lgn pjg.... n tgn yg sikit gelap itu lelaki... ke slh?

kite amik gmbr tu dr blog awk tua!...hehehe ;)