Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, December 3, 2008

7 Things

Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

7 things about Raihah Rosli

  1. Nama saya Raihah. Walaupun dah ringkas, kawan-kawan sukar memanggil nama penuh saya. Jadi saya ada banyak nama panggilan. Antaranya Eah, Req'a, Reah, Rai & Hah. Tapi saya amat menghargai kalau orang memanggil saya dengan RAIHAH. Dan sangat menghargai lagi kalu orang panggil nama saya :RO'IEHAH. :) (Kerana ejaan arabnya huruf,ro, ya diatasnya ada hamzah, ha & ha bulat)
  2. Kuat berangan. Tak kira masa dan tempat. Kadang-kadang tengah study pun fikiran saya boleh melayang jauh. Saya berfikir tentang benda yang dah lepas dan juga membayangkan benda yang akan datang. Fikiran saya boleh melayang jauh dengan hanya apabila melihat sesuatu benda dan memikirnya tentangnya.
  3. Blur. Kawan-kawan kata saya blur. Cu, kawan saya pernah cakap kepada saya dia geram dengan sikap blur saya. Memang betul pun, sebab saya bukan seorang yang boleh fokus dalam masa yang terlalu lama disebabkan saya kuat berangan kot.
  4. Tak suka benda-benda yang menyentuh perasaan. Saya teramat sangat jarang menangis. Kalau kawan-kawan saya dah berjurai air mata, tapi mata saya masih seperti biasa. Tapi insya-Allah, hati saya tak sekeras mana, cuma perasaan saya tak suka pada benda-benda yang emosional diluahkan secara zahir. Ada kawan saya cakap saya manusia tak berperasaan. Dahsyat juga rupanya saya ni ;p
  5. Sungguh bersemangat terhadap profesion pendidikan terutamanya perguruan. Saya tak sangka saya mempunyai kecintaan yang tinggi terhadap profesion guru. Ada mencadangkan saya sambung study ke peringkat yang lebih tinggi. Tetapi saya maklumkan bahawa, saya sangat sayang profesion sebagai cikgu. Cita-cita sebagai seorang guru terbit pada minggu pertama saya di matrikulasi.
  6. Sangat suka makan. Tengok badanlah kan ;) I'm the biggest and shortest in my family. Addict dengan coklat. Suka Van Houten dari Cadbury. Suka Milo dan Horlicks. Tak suka Nescafe , Kopi & Teh Susu.
  7. Suka warna hijau. Tapi tak banyak pun barang-barang warna hijau. Baju kurung pun ada 2 helai sahaja warna hijau. T-shirt lengan panjang tak ada yang warna hijau. T-shirt lengan pendek ada 2 helai warna hijau.

Kena tag 7 blogger. Tapi tak tahu nak tag siapa. Jadi, sesiapa yang terasa nak buat di kala tengah berehat-rehat cuti semester ini. Dipersilakan... :)

Thanks Wanie :)

Sekian :)

7 comments:

Anonymous said...

haha..

lawak2..

actually kita perasan mmg org melayu suka memendekkan nama org pun..lecturer kat sini pun kitorg pendekkan nama yg sedia ada..sampai kantoi dgn lecturer kot!!huhu..

Neeza Shahril said...

Nama akak panjang tapi akak suka orang panggil neeza atau Ja saja.. sebab kalau panjang sangat takut tergeliat lidah hehee..

suka van houten ya... akak suka cadbury.. ;) dan sekarang suka sangat ferrero rocher :)

Raihah Rosli said...

Azaty:

Btul kot...mmg kbykn name kkwn yg kite panggil pun nickname dorg... huhu :p

Then i wanna call u ITY than AZATY:p

Can? Can? Can?... Can la!...Hehehe

Raihah Rosli said...

Kak Neeza:

Skrg sy dah rela kalo org pendekkan nama saya. Sebab memahami kesukaran nak menyebut nama penuh saya. :)

Dulu masa kecik2 suka Cadbury... tp skrg suka Van Houten sebab coklat die pahit skit... Tak semanis Cadbury. Ferrero Rocher? Huhu...mmg lah sedap Kak Neeza, tapi mahal sgt. Kalau ada org pergi Langkawi boleh lah kirim....barulah merasa nak mkn :)

Anonymous said...

reqa jahat!!!

tak tau kenapa.bukan awk seorg je yg jadi ngada2 nak panggil kita ity..ces..huhu..

ohye,kenapa awk taknak tag kita??

kah3!!!

wanie sk said...

thanx raihah jwb tag kt..hehe..cam xbiasa lak...ktpun mengalami bnda yg sama cam awk,nak2 nama kebanyakan mcm kt ni 'wani',dlm kos kt bnyk nama ni so last2 nama kt jd waneq,one-neck..haha..kecian kn

kt xske sgt chocolate tp kalo yg jenis dark cok kt ske r,hehe..yg pntg pape cok g ada caramel kt suka sgt2..hehe

Raihah Rosli said...

Azaty:

Kita ngade2 ker?

huhu...bru ku tau....ngeh3!


tag awk?

boleh gak ! tp mne blog nye...kte nak bce.


wanie:

kite ske dark choc juge :)