Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, January 21, 2009

Mandi Manda Kalumpang 2

Ahad lepas saya berisitirehat di Kalumpang. Ini kali ke-2 ke Kalumpang. Kali ini bersama classmate. Seramai 9 orang. Fana, Shud, Cu, Haniem, Syikin, Mas, Wana, Yana & Eah.


E. N. J. O.Y. Walaupun assignment dah berderet menunggu giliran untuk disiapkan.

Idea datang daripada Wana & Mas. Pakat-pakat rancang. Bagi-bagi tugasan. Miss Wana & Miss Mas tukang buat air sebab mereka tingggal di kolej. Miss Yana tukang goreng sardin. Miss Haniem chief chef untuk masak nasi goreng. Miss Eah co chef. Miss Fana, Mis Cu, Miss Shud & Miss Yana jadi pembuat sandwich. Miss Shikin pembawa kek pisang. Kami yang tinggal di luar ni berkumpul di rumah Haniem dan masak di situ. Shikin yang tinggal di Kolej Zaaba pun berkumpul di rumah Haniem. Maka berangkatlah kami ke Kalumpang menaiki Avanza Pak Tam seramai 9 orang....

Sampai lebih kurang jam 9. Best sebab tak ada orang. Jadi pilih tempat yang paling best dan letak barang.
Dan bersiap-sedialah kami untuk berendam. Semua kecuali Cu terus terjun ke dalam air. Masuk air kejap je lepas itu naik atas balik sebab perut lapar. Makan-makan. Lapar. Semua jadi sedap. Masuk air balik. Masa ni Shud & Cu tak mandi. Kami berendam puas-puas. Sedap air sejuk. Tenang dan nyaman. Bersembang sakanlah kami dalam air sehingga melupakan assignment . (*_~)


Pukul 12 naik duduk lepak-lepak sambil makan. Lepas itu salin baju. Masa ini orang dah ramai sebab dah lepas zuhur. Pukul 2 dah tunggu PakTam. Tapi Pak Tam lupa so dekat pukul 3 juga baru sampai rumah.

Balik letih...tidur~~~~~~ zzzzzzzzzz!

Terima kasih kekawanku :)

2 comments:

MieJida said...

wah reah.. banyak melancong! ;)

Raihah Rosli said...

bukan melancong ke mana pun. Hanya jalan2 sekitar TM :)