Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, June 24, 2009

Percutian Pulau Perhentian

Percutian ke Pulau Perhentian pada 9-11 Jun 2009. Sebenarnya percutian ke Pulau Perhentian ini adalah ganti kepada Family Day Office ibu di Pulau Tioman yang kami terpaksa batalkan penyertaannya pada saat-saat akhir. Jadi, sebagai ganti kami ke Pulau Perhentian dengan saudara-mara yang dirancang saat-saat akhir yang berkebetulan menyebabkan kami boleh pergi ke majlis perkahwinan Kak Ya di pihak perempuan dan pihak lelaki di Kelantan. Keluarga saya, keluarga Che Ngah, keluarga Che Ma, Ayah Su, Tok Wan, Che Mah & Aina.

Disebabkan peristiwa ni dah lama berlaku, jadi dah tak berapa nak ingat. Jadi layan je lah gambar....

8 Jun 2009
Bermalam di Kuala Besut supaya pergerakan ke Pulau pada 9.6.2009 dapat dilaksanakan seawal mungkin. Chalet pilihan=Taman Azimos Chalet.



9 Jun 2009
Bergerak ke Pulau Perhentian di awal pagi. Menaiki bot laju di jeti Kuala Besut. Pengalaman menaiki bot laju yang menyeronokkan. Sebabnya first time naik speed boat. Sebelum ini ke Pualau Tioman dan Langkawi menaiki feri. Perjalanan mengambil masa lebih kurang setengah jam.

Petang itu setelah puas bermandi-manda dan berendam, saya berkayak bersama Aina, sepupu terakrabku. Inilah pengalaman pertama berkayak. Sebelum ini ada peluang nak berkayak tapi tak terasa nak berkayak. Sejak jadi orang yang aktif ni suka sangat nak cuba benda baru! Huhu.


10 Jun 2009

Bergambar kenang-kenangan sebelum snorkeling. Berkobar-kobar ni nak snorkeling. Jam 8.30 am dah keluar dari chalet ke tempat ini untuk bergerak ke kawasan snorkeling.

Bot ini membawa kami ke 5 tempat snorkeling. Tempat ikan, coral, penyu dan ikan yu. Tapi kan... saya turun kat tempat pertama je...tempat coral dan ikan...ngeh2. Saya takut! Dengan kedalaman air lebih kurang 15 kaki. Dan saya yang tak pandai berenang. Kebetulan masa saya terjun yang pertama tu rasa nak tenggelam, menyebabkan saya takut dah nak turun ke tempat yang kedua ,ketiga dan seterusnya. Walaupun saya turun tempat pertama je, saya dapat juga tengok batu karang dan ikan yang bewarna-warni. Masya-Allah.. cantiknya hidupan dalam lautan.


11 Jun 2009


Perjalanan pulang yang sangat mendebarkan kerana sewaktu perjalanan kami pada jam 2, hujan lebat baru sahaja berhenti. Jadi, laut sangat bergelora. Dua kali driver terlepas tangan dari stereng botnya. Bot asyik terangkat dan air sentiasa terpercik sehinggakan basah kami di atas bot. Berbeza dengan waktu pergi.

Demikianlah percutian yang menyeronokkan walaupun terseksa sikitlah time tidur sebab kami ni ramai...

Insya-Allah next entry gambar-gambar pemandangan di Pulau Perhentian...Internet slow. Tak boleh upload banyak-banyak.

5 comments:

muhammad anis said...

wow...seronok2...lme btol x g pulau...
mne lg best?? puli perhentian ke tioman???
ingat blik nak g pulau pgkor ngn mmber..:P

Raihah Rosli said...

seronok mmg seronok tp tang tdo tu ..huhu... seksa skit... x caye tnye angah n ans.
tioman lg cntek kot...
ibu kate nk g pangkor nx yr bile semua ade.

Infant's steps said...

nak balik msiaaa!!!
tapi taknak g mana2..

nak duk rumah je..hua3..

muhammad anis said...

ooo..ye ke???bru ingat xnak blik mesia nex year..hehehe:P

Raihah Rosli said...

Azaty....
relax2 ... lg 2 months....
x lama pun lg.

Anis....
Insya Allah... ibu nak g holiday bile semua ada...