Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, July 21, 2010

3 Pasang 6 Pintarians

Tahniah... tahniah.. tahniah! Dalam bulan Jun dan Julai 2010 ni, 4 daripada pelajar 6 Pintar'99 telah berubah mendirikan rumah tangga.

Dipelopori oleh Ahmad Ali Mahfuz dengan pasangannya, Afifah pada 5Jun 2010. Alhamdulillah, kenduri Mahfuz saya dapat pergi. Pergi dalam jam 12 tengah hari dengan ayah dan ibu sebab ayah ibu pun dapat kad jemputan. Masa di kenduri tu, jumpa emak Mahfuz yang juga beks cikgu SMKTUN, Cikgu Munaliza. Terharu sangat sebab cikgu masih ingatkan saya yang hanya pernah belaja dengan beliau Geografi form 3 selama 7 bulan sahaja. Terserempak dengan Mahfuz, tapi masa itu tak jumpa pula isterinya. Mahfuz tanya juga kenapa tak berkonvoi. Haha... saya pun tak tahu ada konvoi kawan-kawan.

Sumber gambar: FB Mahfuz.




Pasangan kedua adalah Zaid Mohd Nor dengan pasangannya, Nur Ilanah. Ayah dapat kad jemputan. Ayah dan ibu je yang pergi kenduri. Sebabnya saya tak sihat-selsema. Memang plan nak pergi, siap cakap dengan ibu lagi tak nak masak tengah hari sebab saya pun nak pergi kenduri. Tapi, pagi-pagi tu bersin bagai nak rak. Lepas kemas-kemas terus tidur...Zzzz... Masa ibu nak g tu ibu tnya nak pergi ke tak, dengan mamainya saya jawab say tak nak g, tak larat. Huhu. Sajidah mesej pun tak terbalas. Kebetulan masa tu kredit expired.

Sumber Gambar: FB Zaid



Pasangan yang ketiga ialah Eizaz Hasanan dan Nor Sajidah Zulkafli. Kenduri ini pun ayah dapat kad jemputan di pihak lelaki pada 18 Julai 2010. Pihak perempuan pada 17 Julai 2010. Kedua mereka adalah pelajar 6 Pintar'99. Kenduri yang meriah dengan kehadiran rakan-rakan sesekolah rendah. Sangat best tengok mereka bergambar . Malangnya saya tak dapat datang sebab kena balik kampung di Terengganu. Ada urusan penting di sana.

Sumber Gambar: FB Musati


Semoga ketiga-tiga pasangan ini bahagia hingga akhir hayat. Menanti siapa pula selepas in 6 Pintarians yang akan mengikut jejak langkah mereka berempat?



No comments: