Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, August 23, 2010

Kepulangan Yang Dinanti.

MINGGU LEPAS....

Anis: Ateh masak kuih apa buka nanti?
Saya: Tak masak kuih. Hari ini buka masak mee hoon goreng je.
Anis: Oooo... ye ke? Nanti Anis balik buatkan kuih cara.
Saya:Hahaha... haih...tengah buat umrah pun fikir nak makan macam-macam.
Anis: Hahaha...
Saya: Nak cara manis ke cara berlauk?
Anis: Dua-dua..
Saya: Beres bos! Seringgit dua biji! Hahaha...

MINGGU INI....

Tak sabar rasanya. Insya Allah, rabu ni jemput Anis. Anis balik cuti. Mungkin sekarang dalam perjalanan dari Madinah ke Mesir. Esok Anis akan bertolak pulang ke Malaysia. Dijangkakan sampai KLIA pukul 7 pm.

Untungnya Anis dalam usia muda dah dapat buat umrah. Semuanya rezeki Allah berikan. Bermula dari peluang menyambungkan pelajaran di Mesir, sedikit demi sedikt Anis jadi lebih soleh. Agak jauh berbeza dengan dulu. Walaupun bukannya di Mesir untuk sambung ilmu agama tapi ilmu perubatan. Namun, persekitaran sekeliling mungkin membantu membentuk sahsiah seseorang.


Lepas ini adalah kawan duduk kat rumah. Boleh ajak gi jalan-jalan. Ada driver tak berbayar :p Ada tempat nak membebel. Hahaha.. :D Bersahur dan berbuka pun ramailah sikit. :) Yeay!!!




Bila tengok Anas dan Anis, memang agak kontra. Huhu...
Seorang nampak macam budak-budak ... seorang lagi nampak sudah matang.
Seorang nampak nakal ... seorang lagi nampak skema.




2 comments:

Aimarashid Bin Mohamad Nor said...

Assalamu'alaikum wbt...

Anak dan Anis ni saudara kembar? Wajah kedua2nya seakan sama tapi berbeza. Alhamdulillah kerana dikurniakan nikmat rezki olehNya ke atas saudari sekeluarga. Moga ukhuwah yang terjalin antara keluarga beroleh mawaddah warahmah hingga ke akhirnya. ^_^

Raihah Rosli said...

Yup... anas n anis saudara kembar. Muka dorg memang nampak berbeza. Masa kecil dlu mmg ramai yang keliru sbb nmpk sama, tapi bila dah besar ni dah nmpk perbezaannya.

Alhamdulillh.. itulah yg dharapkn :)