Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, May 16, 2011

-Temuduga Yang Ke-2-

Khamis lepas saya telah ditemuduga... untuk pelantikan sebagai jawatan tetap pegawai pendidik sebab sekarang saya masih dikira guru tak tetap lagi.

Dapat tahu pun agak lewat.... jumaat sebelumnya(6/5/11) dan pergi temuduga pada 12/5/11. Dengan keadaan yang agak sibuk... jadi tak sempat nak baca mana pun. Malam sebelum temuduga sahaja baru sempat membelek apa yang patut. Membelek ok... bukan membaca ... huhu.

Masuk bilik temuduga tu 5 orang sekaligus... Saya seperti biasa mempunyai darah gemuruh yang amat dahsyat menyebabkan suara menggigil... Tapi cuba juga kawal suara dan menjawab...

Antara soalannya.... Perkenalkan diri.... Teori apa yang digunakan semasa pnp... Siapa tokoh teori tersebut dan mengapa memilihnya.... 6 bidang NKRA.... Falsafah pendidikan.... Sebagai guru sains apakah tindakan anda untuk mengawal pelajar dalam makmal... Macam mana nak tarik minat pelajar terhadap pendidikan moral... Jika diberi peluang apa yang nak anda ubah di dalam sisitem pengurusan pentadbiran, apa perubahan yang anda mahukan.. ada 2/3 soalan yang saya dah lupa... huhu... Sy mmg ada masalah dalam ingat-mengingat ni...

Saya berdoa agar mendapat kelulusan dalam temuduga tersebut T_T Doakan saya...

Saja nak kongsi masa saya online di FB... kadang-kadang seorang guru tak perlu hadiah yang mahal untuk dihargai :) Cukup dengan hanya ucapan atau kata-kata menghargai peranan seorang guru.

Pelajar: hallo!!! kenapa tak datang !!!!!!!!!!!

Saya: hahah....saja... tak nak tgok muka ashley n ah fu :P [joke je... sbg ckgu tak ada istilah jemu ke sekolah]

Pelajar: ahfu tu siapa???saya prem


Saya: premraaj aka ah fu :p

Pelajar: pergi interview cakap lah~ :P hehe;) [mungkin pelajar ini telah bertanya kepada pelajar lain yg tahu kenapa sy tak dtg]

Saya: hahaha :D

Pelajar: cikgu kenapa pergi interview??? buat apa?

Saya: huhu.... utk kerja la

Pelajar: ajar kami sudah ok no nid interview :)

Saya: haha........u n ashley very notty!

Pelajar: sad :(

Saya: Penat leyh ajr budak yg notty!

Pelajar: me better then ashley loh..... then u mau buat apa?

Saya: intvw for a good job....u mmg baik...sumtimes je notty

Pelajar: teach me is ur good job =) i'm notty bcuz some time so boring mah

Saya:yes! i wish! i wish to teach as good as i can.

Saya: oooo... boring learn sc?....then u make noise

Pelajar:no....i like sn...no nid go intvw... teach me is ur good job :)

Ini pelajar kelas sains saya. Pelajar 3 C. Agak nakal... suka juga membuli saya... Kalo saya minta tolong padam papan putih, nanti selepas memadam, dia akan mellekatkan pemadam di bahagian paling atas di papan putih itu, dia tahu saya tak mampu capai... di Mungkin bagi mereka itu gurauan... Pelajar ini berbangsa India-Cina, ayahnya India, emaknya Cina tapi dia hanya mahir berbahasa mandarin...dan sangat tak mampu cakap tamil.


No comments: