Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, July 25, 2011

ujian....

Sebenarnya saya nak tulis tentang lain... tetapi sebab ini cerita masih lagi panas... sy tergerakk untuk mencuri sedikit masa untuk update blog :)

Sabtu yang lepas saya terlibat dalam kemalangan. :( Alhamdulilllah tiada kecedaraan yang berlaku. Hanya kereta ayah saya yang hancur... huhu. Jadi habis seharian sabtu saya dengan urusan kemalangan dan tak tertunailah harapan saya nak update blog sabtu lepas.

Sedang-sedang saya bersembang dengan ayah dan ibu di dalam kereta dalam perjalanan dari Pulai Perdana ke Plentong, kereta di highway Pasir Gudang bergerak perlahan kerana jalan raya dilimpahi ribuan kereta. Itulah kebiasaan highway Pasir Gudang. Tiba-tiba saya terperasan ayah menghampiri kereta depan lalu menjerit "kereta" dan ayah berjaya brek.... Malang tak berbau kereta belakang menghentam dengan kuat sehingga kereta ayah bergerak ke depan dan berlanngar dengan kereta depan. Saya tak berapa nak kuat semangat ni terperanjat habis dan rasa lemah. Kebetulan pula handphone ayah dari paginya simcard tak berapa baik terus mejejaskan hp. Jadi selepas itu ayah meminta hp saya. Punyalah menyelongkar handbag saya untuk cari hp untuk ambil gambar. Rupanya hp saya dah terpelanting di bawah seat driver. Sabar je la~~

Gambar sebagai kenangan.


Nampak bonet macam tak teruk... tapi satu pintu bonet kena tukar plus bahagian dalam bonet tu remuk sikit...
Alhamdulillah... ya ALLAH... KAU masih memanjangkan usiaku. Mungkin ini peringatan Allah buat saya yang selalu leka dan lalai. Mungkin Allah memberi signal kepada saya. Kesedaran yang diperolehi, mati boleh di mana-mana....

p/s: Suasana malam yang damai ini buat saya rasa nak update blog lagi dgn entry yg lain... bersekitar tentang kehidupan sy, persepsi orang ttg apa yg sdg saya lalui dan bagaimana sy berhadapannya... sekadar untuk berkongsi cerita... tapi saya perlu tidur... saya perlu segar esok untuk mengajar... Selamat Malam kawan-kawan :)

3 comments:

Sajida said...

alhamdulillah semua selamat... raihah, kita kat pulai perdana ni. nak tgk baby mehla. hehe. eizaz takde.

Raihah Rosli said...

nk ! nk sgt tgok.... tp keadaan x mengizinkan... awk smapai ble kat smmnnjung?

jid love mie said...
This comment has been removed by the author.