Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, May 27, 2008

Tag Usrah Yang Lazat, Lemak Berkrim

Assalamualaikum ...


Sebenarnya aku dah agak lama tak menulis bukan disebabkan oleh aku sudah jemu menulis tapi oleh sebab kesuntukan masa. Aku memberi peluang kepada adik2 aku menggunakan sepenuhnya sebelum dorg g sambung bljr balik. Anas da g da...tggl Anis je. Bg la dia lyn puas2.


Ni pun aku menulis nk jwb ape yg SAJIDAH tag aku... Sebenarnya aku secara jujur mengakui bahawa aku tak join usrah! (betapa hinanya diri ini). Dengan itu...kekawan aku yg ade join usrah...ajk la aku...secara jujur dan ikhlas...ajk lah aku! Kekwn yg kat UPSI la...huhu!


Secebis kisah aku...
Raihah: Awk join usrah ?
Kawan : Kat sini tak.(UPSI)
Raihah: Ooo... teringinlah nk join. Rasa tak de input slain kuliah. Stkt baca2 buku agama ada...tapi mana sama.
Kawan : Btul tu...tak sama.
Raihah : Tapi seganlah...dorg yg join sumer pakai tudung labuh... org rasa len. Orang ni kan ...(bla...bla..bla...). Mcm ne nk join ek?
Kawan : Ish... jgn la cam tu. Dorg (btudung labuh) ok.
Raihah : Oooo..
Sekadar berkongsi kisah. Secara jujur aku akui, rasa nk join tu ada, tapi tak tahu bagaimana. Kekadang terlintas juga di hati , ade masa ke? Persoalan yg tak sepatutnya ada. Kalo berniat nk join je...tp x join pun ...x boleh kan? Aku tahu ...


Aku copy paste je dr blog SAJIDAH. Sbnr nya aku rasa tak layak nk jwb...aku bukan golongan itu! Tapi sbg mjwb tag...aku jwb ...


Post asal oleh: Dini Syarif
Di'Tag' oleh: SAJIDAH
Tag ini dinamakan; Usrah Yang Lazat, Lemak Berkrim (^_^)


[1*] Berapa lama anda dah sertai usrah?

Aku hanya pernah join usrah masa sekolah menegah dulu. Tu pun hanya beberapa kali je. Tak lebih 5 kali rasanye...huhu...teruknya aku!


[2*] Bagaimana anda boleh sertai usrah?

Pelawaan.


[3*] Kenapa anda menyertai usrah?

Ada peluang.


[4*] Tiga perasaan anda setelah menyertai usrah

Rasa tenang & bahagia

Rasa bermanfaat

Rasa hidup bermakna


[5*] Lima perkara yang anda dapat selama menyertai usrah

ilmu

ukhwah

kesedaran
rasanya 3 yg di atas merangkumi semua... sory x cukup 5.


Peraturan Tag:

1) Setiap blogger mesti letakkan peraturan ini di hujung entri
2) Blogger yang ditag perlu menjawab soalan-soalan yang dikemukakan
3) Blogger yang ditag perlu meletakkan jawapan di dalam entri blog masing-masing
4) Jangan lupa untuk tag rakan-rakan blogger yang lain
5) Jangan lupa untuk maklumkan bahawa mereka telah ditag dan perlu membaca blog anda
6) Blogger yang ditag dikehendaki untuk tag lima orang blogger yang lain

Aku tak berniat nak tag sesiapa. Sebab aku rasa, aku yg di tag ni pun x lyk nk jwb...So aku x lyk nk tag org... Tapi sesape yg rse nk jwb dlm blog korg sdiri ...jwb lah.


p/s: Sajidah...awk 1st tag kite! ;) TQ....memeriahkan dunia blog ku ini.

3 comments:

MieJida said...

awak jgnla ingat org yg join usrah tu pakai tudg labuh je tau. kat uia ni rata2 yg join tak pakai tudg labuh pun tapi diorg jauh laaaaaaagi bagus dari kita. mostly students economy n sciences yg join.

sumer org layak..selama mana dia bergelar org islam. selama mana dia mahu lebih dekat dgn-Nya. ;)

Raihah Rosli said...

btul sajid,.... bukan sumer yg btudung labuh...kite tau....

tapi tak dinafikan kat upsi ni, majoriti yg btudung labuh... dan kbykn kwn2 kite adalah yg bese2 je...bukan org yg alim..

insya Allah....mmg ade niat nak join... coz sumtimes rse kosong sgt...asyik stdy....g klas....blik klas....wat esemen...tu je....

doakan kite ...

Unknown said...

salam perjuangan...

pembetulan:

sebenarnya post asal oleh akhi Dhany Sarip