Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, May 31, 2008

Free Hair??????????

Setelah hampir sebulan di rumah, sudah 2 kali aku hang out ngan kkwn sekolah ak. Dan semalam aku telah keluar bersama salah sorg kwn sekolah menengah aku.

Ehemmm.... skrg die dah free hair. Aku terdiam. Serius,aku jenis yg tak reti nak tegur. Aku tahu sbg saudara seIslam, tgg jwb aku utk menegur. Tapi aku bukan yg mempunyai kekutan itu...

Entah macam mana , masa tgh beli brg...

Raihah : Sejak bile free hair?
Kawan : Ko tak tau ker? Dr dulu lg. Cume skrg mmg da tak nk pakai trus.
Raihah : (Dalam hati~~~Masya ALLAH).... Nape?
Kawan : Aku malas la, skjp ak open....skjp aku tutup....baik aku open trus...

Kawan aku silap fhm ...yg aku mksudkan nape tak nak pkai tudung....yg die maksudkan nape trus open... aku nk btulkan soalan...tp salesgirl pggil....nk fitting bju...so pbualan terbenti stkt tu jer...

Aku sedih sbb die trus buke. Aku syg kan die sbb die kwn aku. Aku tak nak die free hair. Pakailah tudung, biarlah kecil, biarlah nampak agak kurg sempurna, ttpi tutup, sekurg2nya bhgn rmbut dan leher tertutup. Untuk permulaan kpd kesempurnaan memakai tudung. Aku berdoa dia kembali bertudung...(Aku tahu diri aku pun tak sebaik mana...aku akui....)

Sungguh...kwn ku itu lbih ayu bertudung...nmpk manis n sgt sopan. Macam mana aku nk tegur scara berhemah? Supaya dia tak tersinggung dan memandang silap pd diriku...supaya dia dpt terima...

Aku selalu saje kluar dgn kwn2 sekolah mngh... bjumpa sekali sekala...bertukar 2 citer. Dan gambar di bawah tu adalah cenderahati dr Haslinda mase dia cuti pulang ke Malaysia tahun lps... Mase yu kitorg hang out kat JUSCO TEBRAU CITY. TQ has!

2 comments:

Infant's steps said...

free hair??hmmm..mcm kwn kita jugak je..

Raihah Rosli said...

yup...kawan kite bersama...