Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, May 16, 2008

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru utk guru2 di Malaysia terutamanya cikgu2 yg prnh mendidik aku. Hari ini 16 Mei... sambutan hari guru seluruh Malaysia. Dedikasi khas utk guru-guruku...

Terima kasih cikgu,
Cahaya yang kau suluhkan,
Kukuh menerangi kehidupan aku,
Membuatkan aku menjadi manusia,
Cahaya itu masih menerangi kehidupan ini.

Terima kasih cikgu,
Atas segala marahmu yang penuh azimat,
Atas teguran yang tak pernah lekang di bibir,
Atas amanat yang terus-terusan kau beri.

Terima kasih cikgu.
Pada rotan yang setia di tanganmu,
Pada tangan yang sering mencubit,
Pada mata yang memberi isyarat.

Terima kasih cikgu,
Atas ketabahanmu mendidikku,
Terima kasih cikgu,
Atas lelahmu mengajarku,
Terima kasih cikgu,
Atas keprihatinanmu utk membentukku,
Terima kasih cikgu,
Atas segala bakti yang kau curahkan.

Terima kasih cikgu,
Jasamu tak terbalas,
Hanya ucapan terima kasih,
Mampu ku ucapkan.

TERIMA KASIH CIKGU!


Raihah Rosli
Johor Bahru.

Tak sempat aku nk mengayat lebih2...adik aku nk gune tenet lak. So sikit ayat2 cincai kulakarkan sebagai mengenang jasa2 guru yg prnh mndidikku.

No comments: