Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, June 16, 2008

::Hari Pertama ROS1::

::Hari Pertama::

Alhamdulillah.... itulah yg mampu aku ungkapkan. Segala ketakutan utk menjejakkan kaki ke SKTSP telah terungkai jua akhirnya.

Seawal jam 7.15 am ak telah tiba di sekolah. Ak berjalan seorg diri ke pejabat. belum sampai lg di pejabat, ada seorg guru yg sgt prihatin telah membawa aku ke pejabat ( mungkin cikgu tu igt aku tak tahu). Di pejabat, aku dipertemukan lagi dgn 2 org pelajar UPSI; Kak Ana dan Kak Nani.

Alhamdulillah...urusan yg amat mudah. Cikgu2 SKTSP amat membantu. Bermula dr menjejakkan kaki hingga ke urusan dgn GPK 1 kemudian bersama guru pendamping dan urusan2 yg seterusnya. Cikgu2 SKTSP bekerjasama baik dgn kami. Bukan apa, sebab aku pernah dimaklumkan oleh rakan2, ade kes cikgu2 sekolah2 lain menerima dingin pelajar UPSI.... Alhamdulillah...tidak di SKTSP.

Selepas perhimpunan aku berjumpa dgn Puan Patimah (Cikgu Pendamping) yg pernah mengajar aku di kelas tambahan semasa aku di 6 Pintar. Selepas drpd itulah aku bersalaman dgn cikgu yg pernah mengajar aku. Ade yg masih igt ... yg cam muka... tak sangka juga aku masih diingati... Ye lah .... siapalah aku di SKTSP dulu.... hanya seorg budk yg selekeh saje.

Sy prnh nmpk kamu.... student sini dulu kan...
:) Ye sy pljr sekolah ni, UPSR99 batch Eizaz.

Muka kamu familiar...
:) Ye, sy bekas pelajar sekolah ni cikgu.

Ya ALLAH....ini anak kita ni... btulkan?
:) Ye, sy pljr sekolah ni dulu.


Adik kamu kat mane skrg?
:) Cikgu knl adik sy ?
Ya...Anas & Anis kan?
:) Yer... bla...bla...bla... (sesungguhnya aku tak kenal cikgu yg tanya tu...mungkin sebab tak pernah ajar aku dan mungkin cikgu tu masuk mse aku da nk abis sek kat SKTSP)



Hari ini hanya meronda2 mengambil gambar. Pusing satu sekolah mengambil segala gambar infrastruktur sekolah. Jauh di sudut hati, nak juga bergambar dgn cikgu2 aku dulu, tetapi disebabkan aku bertiga (yg mana 2 org lg bukanlah student SKTSP), aku terpaksa concerntrate dulu buat tugas. Insya ALLAH, sebelum abis praktikal, nak juga aku merakamkan gambar dgn cikgu2ku. Semasa mengambil gambar di bilik guru:

Pn. Salina : Raihah! Kamu tak nak amik gambar kelas kamu ker?
Raihah : Esok cikgu, skrg sy tgh berkumpulan.. (dlm ati terdtik juga...nk mintak kwn aku snap gmbr ngan cikgu..tp aku segan...kwn aku tu pun bru je knl pg td..huhu)

Lalu di kelas lamaku semasa di kelas 6 Pintar... da berubah rupanya kelas tu. Da tak sebesar spt dulu. Kelas tu da dibahagi 2. Yg belah bsr tu dijadikan kelas manakala yg bahagian kecil tu dijadikan bilik baucher tuisyen. Gambar masih belum ditransferkan. Insya ALLAH, n3 akan dtg ak poskan gambar kelas 6 Pintar 99.



3 comments:

ikabash said...

bestnyee.. nak ikot!!!

Infant's steps said...

glamournya awk reqa..keh3..

Raihah Rosli said...

::raihah to ika::
jom2 ...jom ikot kite!
kite free je.... x de relief klas pun ... cri2 bhn je...


::raihah to azaty::
wawawa...glamor la sgt..ngeh...ngeh..