Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, October 20, 2008

Open House Cu & Keinsafan

Ahad yg lepas ...rumah Cu wat open house. Ktorg g la...menunya best ....mee hoon goreng, nasi goreng & ayam bakar. Itu menu utamanya... byk lg menu sampingannya.

Kenapa gambar tu ada tulis mata2 keinsafan... hanya kami berempat tahu sebabnya. Biasalah kan...dalam menjalani sebuah perhubungan bernama sahabat....pasti banyak onak dan durinya. Itu sudah norma....lbih2 lg bersama sahabat yg kita rapat. Bgun tido sampai lah nk tdo blik bersama sahabt kite tu.

Setiap manusia tu dilahirkan dengan keunikkan masing2 ....utk mereka saling kenal mengenali dan mempelajari erti kehidupan dalam menitinya. Kita tidak dilahirkan dengan cantik serba serbi... pasti ada yg cacat sedikit sbyk.... baik cara pertuturan kita, cara pandangan mata kita, cara mendengar kita, cara reaksi muka kita... kita adalah manusia biasa yg tak dpt elak dr kelemahan diri. Sebab itulah kita sering diperingatkan utk belajar utk menerima kelemahan org lain supaya org lain juga boleh menerima kelemahan kita. Kita juga diperingatkan untuk mudah memohon dan memberi maaf.

Itulah dalam persahabtan.... belajar menerima dan memberi... memahami dan menghargai...

2 comments:

Anonymous said...

mana mata keinsafan awk dlm gmbr ni??kita tak jumpa yg sepadan dgn muka awk..heee...gurau je..

Anonymous said...

tak jumpe ke?.....muke kite lah yg pling insaf kat c2......hahaha