Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, February 1, 2009

Kehidupan Sebuah Pinjaman

Saya sudah mula sibuk. Sibuk sungguh. Sangat sibuk. Kerana sekarang sudah bulan Febuari. Ada tugas yang menuntut untuk disiapkan. Program di sekolah. Kem Fizik. Projek bawah subjek. Subjek Perancangan & Perlaksanaan Kurikulum Fizik. Insya-Allah di sekolah teknik di Perak. Sungguh banyak yang perlu dibereskan sebelum 13 Febuari 2009. Bukan segi teknikalnya sahaja perlu diambil kira. Pengisian kami juga tentang ilmu fizik untuk mengajar pelajar sekolah. Banyak sungguh tanggungjawab. Semua itu perlu dilangsaikan.

Untuk tidak membiarkan blog ini sepi tak bersuara. Saya rakamkan sebuah suara tak berbunyi. Suara hati terhadap kehidupan ini...



Kehidupan sebuah pinjaman,
Keindahannya hanya sementara,

Keperitannya juga hanya seketika.


Kehidupan sebuah pinjaman,

Namun aku leka,

Alpa dengan nikmat.


Kehidupan sebuah pinjaman,

Namun aku lupa,
Asyik merintih atas dugaan.


Kehidupan sebuah pinjaman,
Kehidupan ada mula akhirnya,
Kehidupan sebentar cuma,

Kehidupan yang fana.



4 comments:

Neeza Shahril said...

walaupun ianya pinjaman, ramai yang rasa kehidupan ini adalah segala-galanya..
ramai yang lupa untuk menyediakan bekalan untuk ke sana..
termasuklah diri ini.. selalu... :(

Raihah Rosli said...

Betul tu kak...
sama juga seperti saya :(

ACCESS LOAN FIRM (accessloansfirm@gmail.com) said...

Anda dipersilakan untuk ACCESS LOANS FIRM di sini, kami memastikan Anda mendapatkan pinjaman terbaik untuk bisnis Anda atau membayar tagihan Anda. Jawab saja beberapa pertanyaan sederhana dan penuhi persyaratannya. Hubungi kami sekarang untuk pinjaman 3% untuk semua pinjaman, mudah, cepat, dan aman. Melalui email: accessloansfirm@gmail.com

PINJAMAN TERSEDIA YANG KAMI TAWARKAN ADALAH;

* Pinjaman Pribadi dan Pinjaman Perumahan,
* Renovasi rumah dan tagihan Rumah Sakit
* Pembesaran Bisnis
* Refinancing Ekstensi Pertanian dan Penambangan Emas
* Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
* Pinjaman Bisnis dan Pinjaman Investasi

INFORMASI KONTAK ADALAH;

KANTOR KEPALA (accessloansfirm@gmail.com)

WHATSAPP: +12342018860

Pinjaman yang baik dimulai dengan Pinjaman yang lebih baik

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com