Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, April 12, 2009

Tak Sabar Mahu Pulang

Di skrin telefon bimbit : 1 message received. Saya pun menekan unlock dan membaca mesej.

" Eah... tolong sahabatmu ini.... bagi kata-kata semangat untuk study!"

Ehemmmm... saya pun tak tahu nak bagi kata semangat apa. Sebab saya pun dilanda masalah tak ada perasaan untuk study. Cuma saya pegang satu. Untuk buat ibu ayah gembira, maka saya perlu study. Saya paksa diri untuk gagahkan mengulang kaji.Justify Full

Saya duduk menghitung hari... bila boleh pulang ke rumah kesayangan di Skudai. Nak kata masa lambat berlalu ... owh tidak sama sekali. Masa begitu pantas berlalu. Sehari demi sehari dilalui tanpa dirasai. Lagi seminggu lagi nak menghadapi minggu peperiksaan. Banyak benda tak ulang kaji lagi. Halaju ulang kaji semester ini sungguh perlahan. Tak tahu lah ....

Sepatutnya menghitung hari nak menghadapi peperiksaan. Tapi menghitung hari nak pulang pula. Semester ini sungguh mendera diri ini. Penat dan letih. Melangsaikan satu persatu amanah sebagai seorang mahasiswi.


Tadi bangun-bangun tidur terus cakap dengan Shud:

" Aku rindu kat rumahlah. Tak sabar rasanya nak balik".
" Kau ni, bangun-bangun tidur terus cakap cam tu. Terkejut aku. Bagilah salam dulu".

Hahaha... saya bukan nak kejutkan orang. Tapi itulah perasaan setiap kali bangun dari tidur. Tak sabarnya nak balik.

Bila baca comment entry sebelum ini... Saya tersenyum baca comment Kak Neeza... Saya tak rasa saya boleh buat macam sem lepas. Tak tahu lah keputusan peperiksaan semester ini macam mana. Tak apalah target untk semester depan sahaja... Saya bukan berputus asa. Tapi sangat tak larat dengan semester ini.

5 comments:

Neeza Shahril said...

pernah dengar miracle tak?
sesuatu yang tak mustahil untuk berlaku...
akak doakan satu miracle terjadi kepada raihah.. dapat score walaupun tak belajar hehee...
.
.
.
.
tapi akak rasa, raihah belajar.. cuma raihah aje yang rasa tak belajar..

belajar tu bukan semestinya masa nak ambik exam aje.. pergi lecture hari-hari tu kira belajar lah tu dik... ;)

Infant's steps said...

nak balik umah jugaaaakkkk...

lagi 4bulan stgh..heee...

kuIna said...

rindu kat rmh yer.. rindu masakan ibu yer...

apapn tumpukn pd study & exam dulu.. sapa tak rindu rmh oiiii... byk nostalgia.

muhammad anis said...

kita serupa...hahaahha...
sabar2...:)
"wajib keatas kita berperang dan itu yang kamu tidak suka..bleh jadi ape yang kamu xsuke itu baik utk kamu..dan ape yg kamu suke tu xbaek utk kamu..Allah mengetahui ape yang kamu xketahui".. so walaupun rase susah sem ni n xskew sem kali ni..ade hikmahnye tu..bitaufik wannajah utk exam nanti ye..salam...

Raihah Rosli said...

Kak Neeza....
Doakan sy Kak...agar 'miracle' tu terjadi :D

Azaty....
Kite tk sampai sebulan je lg :)

Kak Kuina....
Memang rindukan rumah sgt ni :)

Anis...
Ateh da tak sr nk abis sem ni...
Doakan ateh utk final ni :)
Yup... kkdg kite nmpk sesuatu tu baik utk kite... tp Allah lebih tahu yang terbaik utk kita :)