Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, April 18, 2009

Tamatlah Perkhidmatanku...

Pada malam Selasa yang lepas, saya telah menghadirkan diri ke post mortem untuk program-program yang dianjurkan oleh Exco Sahsiah UKLK. Saya merupakan salah seorang Rakan-Exco ( REXCO). Dan terima kasih yang tak terhingga kepada sahabat saya CIK NURUL-HANIEM MUSTAPHY (Status cik ni kena ditulis sebab tk sampai lagi dua bulan beliau akan berubah statusnya) kerana mengajak saya menyertai REXCO Sahsiah. Tanpa ajakan daripada Cik Aniem sudah tentu saya tak dapat menyertai program-program yang dianjurkan oleh Exco Sahsiah UKLK.

Semasa Cik Aniem memberi penawaran untuk menjadi REXCO Sahsiah, saya berfikir banyak kali untuk menyertainya atau tidak. Saya gusar saya tak mampu untuk memegang amanah yang saya terima. Saya juga gusar program-program yang akan dianjurkan tidak selari dengan cita rasa saya. Tapi , ALHAMDULILLAH sepanjang saya menjadi REXCO Sahsiah, saya tidak menghadapi masalah-masalah yang menjadi kegusaran saya sebelum itu.

Tempoh dua semester menjadi REXCO Sahsiah banyak memberi ilmu baru kepada saya. Ilmu dalam penganjuran program. Ilmu dalam setiap ahli jawatan kuasa program. Ilmu bersosial. Ilmu duduk bermesyaurat. Membuka minda saya bahawa dunia kampus ini indah jika kita manfaat status sebagai seorang mahasiswa/i. Kesibukan saya dalam REXCO Sahsiah memberi peluang kepada saya supaya lebih menghargai masa (Ye ke??? Huhu...).Di saat kawan-kawan bergembira atau berehat-rehat, saya pula ke mesyaurat atau pun program. Memberi peluang kepada saya mengenali dunia selain daripada pelajar Pendidikan Sains. Pengalaman atau ilmu yang tidak akan saya dapat sekiranya saya hanya duduk belajar di meja.

Bersyukur. Seronok. Gembira. Berterima kasih. Terima kasih REXCO Sahsiah memberikan pengalaman berharga itu. Terima kasih sekali lagi kepada Cik Aniem kerana mengajak saya menyertai REXCO Sahsiah. Terima kasih kepada Da- Exco Sahsiah kerana menerima saya menjadi ahlinya. Terima kasih semua yang membantu.


Program anjuran Exco Sahsiah Sesi 2008/09.

Program Pertama - Ukhwah Kasih Ramadhan. Klik sini.
Beramah mesra dengan warga emas di Rumah Seri Kenangan Taiping pada Ramadhan 1429

Berbuka puasa di Taiping Golf Resort

Align CenterSinggah sahur di Ruman Anak Yatim Nurul Ihsan.


Program Kedua- Tautan Nur Ramadhan
Majlis berbuka puasa di Taman Segar. Saya tak dapat sertai kerana ada kelas pada malam tersebut.

Program Ketiga- Seminar Penularan Penyelewengan Akidah Di Malaysia.
Seminar yang mendapat sambuta hangat. Hampir 500 orang peserta.

Program Keempat- Kem Pembangunan Insan Dan Khemah Ibadah di Sekolah Kebangsaan Kampung Soeharto.

Program Kelima- Bacaan Yasin & Kuliah Maghrib
Diadakan sebulan sekali sahaja untuk bacaan Yasin.


Tamatlah perkhidmatan saya sebagai REXCO Sahsiah untuk 2 semester.

Sejak saya berfikir tentang keputusan peperiksaan semester ini... saya menyedapkan hati dengan memberitahu diri... SEMESTER INI AKU DIBERI PELUANG UNTUK BELAJAR TENTANG ILMU SELAIN AKEDEMIK... Tak mengapa kalau keputusunku jatuh sedikit... Aku juga masih mengutip ilmu dengan melibatkan diri dengan pelbagai aktiviti... Ilmu bukan sahaja ilmu akademik... Ilmu sosial juga perlu untuk menjadi insan seimbang. Ayat penyedap hati... Bila bergurau dengan rakan-rakan, saya cakap " Semester ini aku kaya sijil... huhu... pointer tak taulah macam mana". Mana tidaknya untuk semeter ini sahaja saya perolehi 7 sijil untuk aktiviti yang disertai :) Dahsyat tau (*_*)

4 comments:

Mami Hadeef said...

mekasih jugak.. anim ajak sebab eah pernah cakap, tak tau nak involve kt upsi ni camne.. so, eah ade boleh dibuat kawan.. dah bosan sorang2 dalam SMU...hehe

tak pe eah.. dah ade sijil dekan.. dah ade sijil jawatan, dah ade sijil sertai prog.. so, dah lengkap dah tu.. hehe..

p/s: ayat sedap hati jugak sebab dekan sem ni dah samar2 meninggalkan diriku..

muhammad anis said...

alo0o..xpela la klu reslut trun..xkan nak blaja je kan..kne la bahagi2..hehe..kne adil dgn diri kita..blaja je xleyh gak..yg ilmu len pun kne tau gak kan.....
"berlaku lah adil sungguh ia mendekatkan kamu kepada takwa..dan bertakwalah kpd Allah sungguh Allah Mahateliti ape yg kamu kerjakan" so..sume yg ateh wat ni...ade ganjaran nye...kire adil la ni..InsyaAllaah..

Neeza Shahril said...

akak setuju kata anis tu.. learning is not about academic alone my dear..
banyak learning process sebenarnya datang dari bidang bukan academic..
program2 yang Raihah attend tu sangat berguna untuk kerja esok2 tau..

dari experience akak lah, untuk kerja kan.. program2 macam tu lah yang bantu kita untuk cemerlang dalam kerja..
kalau nak kata apa yang dipelajari dalam academic tu.. syarat je tu dik..

hari tu birthday Raihah kan.. 15 april kan.. Happy Birthday ya.. semoga happy dan sentiasa dilindungi dan berada dibawah Rahmat Allah..

ingat nak letak message pada friendster tu.. tapi sangat lah busy akak ni.. tak active sangat frenster tu...

Raihah Rosli said...

Aniem...
Terima ksih :) Jasa mu dikenang...seronok join Rexco!
Sem ni bukan ssamar lg anim.... xde bayang langsung!

Anis...
Terima kasih... nsuhat bguna ni!
Insaf2....hihi

Kak Neeza....
Thanks Kak Neeza...
Besday sy 21 la kak...anyway...thanks
Sy pon x aktif fs... ske blogging lg dr fs.