Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, July 20, 2009

Che Mas + Misi

Semalam Che Mas masak mee hoon goreng. Sodap (~thumbs up~)! Simple saja... tanpa sebarang daging dan ayam. Ramuannya bawang merah, bawang putih, carrot, lada jarum, telur , kicap, sos dan garam. Licin saya makan.... kuikuikui.
Hari ini saya masak tomyam. Main campak segala bagai sayur ~ carrot, putik jagung, tomato, bawang dan lada jarum. Main taruk je perasa tom yam dan perah je limau dan campak saja garam. Tak rasa langsung sebab puasa. Masa buka puasa, mak aih... masamnya la tomyam campak saya. Huhuhu.... tak pas ni ... memang tak pas.
Menu esok dah bincang dah dengan Che Mas. Esok kelas Che Mas penuh, so saya kena masak. Haih.... harap pas la. Kalau tak pas lagi ... memang sah lah tak pandai masak.
Siapa Che Mas ini tetiba muncul namanya dalam blog KUASADUAR ini? Che Mas ini, housemate saya sejak sem 1 di UPSI sampailah sekarang. Kiranya housemate dari duduk kolej dulu lagi. Bila kami kena tendang kolej, sama-sama menyewa di Taman Nusa ni. Pelajar Kimia. Orang Kelantan. Baru je buat blog Sabtu lepas. Ini blognya ---Semanis Kurma
Sekarang ini saya dengan Che Mas ada satu misi. Che Mas pembakar semangat saya dalam misi ini. Misi itu rahsia. Tak boleh diterangkan di sini buat masa ini. Insya-Allah bila tiba hari raya nanti, kalau misi ni dah hampir berjaya, saya akan ceritakan di sini...
Doakan saya berjaya dalam misi ini :)

2 comments:

Infant's steps said...

haha..misi apakah itu sampai kena tunggu hari raya??huhu..

papepun,semoga berjaya lorr..
ngeh2..=D

p/s: tersengih lebar kita sbb skrg bukak blog awk je,mesti ada post baru..hoho..sungguh kamu ada byk masa lapang ye..semoga memanfaatkannya..(begitu juga dgn diri saya yg nak exam ni)

muahaha.. =D

Raihah Rosli said...

kite rase lame2 awk boleh agak misi ape... jd baik kite btau je... misi menurunkan berat badan...huhu.. malunya.

tapi spesifiknya tak boleh btau la....segan.:P

doakan kita berjaya ya... takut hangat2 thi ayam je ni...dugaan makanan sangat hebat..

huhu...tetiba rasa rajin nak update... tu yg hari2 update ni... nnti dah start bz... xleh la..

Lupa lk kite... bile awak xm?
tak sampai sebulan je lg kan?