Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, October 23, 2009

Praktikum & Jadual


(~_*)

------Entry gembira menandakan saya habis test QM!Tak ada mesej penting pun-----


Petang tadi baru sahaja selesai menjawab ujian akhir QM. Sangat meletihkan dan saya tak sabar nak menghabiskan belajar subjek ini.

Balik-balik... buka laptop dan semak penempatan sekolah praktikum saya. Penempatan praktikum yang baru ini saya ditempatkan di Sekolah Menengah Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad, Kuantan, Pahang. Jadi, batal lah penempatan yang asal saya di Sekolah Raja Perempuan Taayah, Ipoh. Partner saya yang bermohon untu bertukar di Kuantan atas faktor sudah berkahwin.

Alhamdulillah... Gembira sebab di Kuantan sebab dekat dengan Kemaman (kampung belah ayah) dan kebanyakkan kawan-kawan Fizik juga berpraktikum di Kuantan. Sedih juga sebab tak dapat berpraktikum di Sekolah Raja Perempuan Taayah di mana ia merupakan sekolah berasrama penuh negeri dan kesemuanya adalah pelajar perempuan.Tapi , saya percaya apa yang diaturkan Allah adalah yang terbaik untuk saya. Terbaik dalam karier saya sebagai guru juga terbaik untuk saya sebagai hamba-NYA.

Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.
Maksud Surah Albaqarah Ayat 216
[2:216]

Baik. Berhenti pasal praktikum. Kembali kepada sem ini semula. Alhamdulillah. Jadual peperiksaan akhir tahun saya agak cantik. CM-5/11/09, EP-9/11/09dan QM-12/11/09. Berkobar-kobar nak periksa ini. Periksaan terakhir sebelum bergelar cikgu :) Lepas ini jaga pelajar exam pula.

Oh ye! Esok saya kena siapkan tesis saya. Isnin in pembentangan tesis. Modul dan tesis perlu disiapkan. Dah la nak kena print warna. Huhu....

Minggu depan juga bermulalah study week. Yeah! Study week terakhir!


Sekian

No comments: