Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, March 9, 2010

Minggu Lepas

Lama sungguh tak update blog. Sekarang ini setiap petang Isnin kena pergi jaga bola tampar. Jadi cikgu bola tampar. Huhuh...main bola tampar pun saya tak pernah. Nasib baik ada coach yang latih pelajar.

Student: Cikgu jomlah main bola, cikgu.
Saya: Tak nak lah. Tugas saya jaga kamu. (ayat cover)
Student: Jom lah cikgu.
Saya: Sebenarnya saya tak pandai main. Kat sekolah dulu saya netball, masuk u amik archery.
Student: Apa kata cikgu belajar. Biasanya cikgu saja yang suruh murid belajar. apa kata kali ni cikgu pula belajar.


Hari Selasa, Khamis dan Jumaat petang saya free. Tapi biasanya saya akan buat lesson plan atau pun abm untuk hari keesokannya. Petang Rabu pula ada koko.

Hujung minggu pula saya sibuk buat mural kat pagar surau sekolah. Saya ni dah lah tak pandai melukis... jadi pakai hentam je lah.

Petang Jumaat baru ini berjalan-jalan dengan housemate ke Telok Cempedak.


Hari Ahad petang setelah kepenatan membuat mural, saya, Mas dan Wana pergi ECM dan lepas itu jalan-jalan di Sungai Kuantan- Taman Esplanade. Walaupun masa itu ada Sua Rasa, tapi kami tak terasa nak pergi sebab cuaca sungguh panas, lebih baik kami berjalan-jalan di tepi sungai menenangkan fiiran daripada bersesak di Sau Rasa..


4 comments:

Infant's steps said...

salam..
Student: "Apa kata cikgu belajar. Biasanya cikgu saja yang suruh murid belajar. apa kata kali ni cikgu pula belajar."

haha..lawak sungguh..amik raihah!! =p

awk dulu amik archery ke??mantap2!!
ei,lamanya tak ym dgn awak..
kita plan nak jadi budak rajin naik cuti nanti(=p),lagi la tak dpt berYM dgn awk..poyo tak ayat kita?? XD

fana said...

eah pakai baju baru..wahaha =D

Raihah Rosli said...

Azaty:
Itulah dia budak2 azaty...
Dorg nakal, buat kite mrh
ada mse jge dorg nakal, buat kite ketawa...
kanak2.... itulah perangainya.
kite mula sedar yg kita da start syg ank murid kite.

Raihah Rosli said...

baru yg tak baru sgt... dah 4 bulan kot.