Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, September 15, 2010

Syawal 1431

Syawal tahun ini seperti selalu. Tidak terlalu banyak berbeza. Alhamdulillah, saya masih dapat duit raya..hahaha :P

Penghujung Ramadhan kali ini rehat saja. Tiada aktiviti masak-memasak. Aktiviti kacau kanak-kanak je..huhu. Kacau Syahmi yang paling best. Buat dia marah.

Syahmi tidur di petang hujung Ramadhan. Kepenatan bermain.


1 Syawal, paginya seperti biasa. Makan, sembahyang dan bergambar. Makan nasi dagang.. tapi sedihnya balik kali ni makan sikit je. Sebab masa makan tu ambil kuah gulai tu kat bahagian permukaan minyak tu. Terus tak berselera dah lepas tu nak makan. Haha... bila dah malam, baru rasa teringin sangat nak makan nasi dagang. Yang penting satay tetap ada. Saya bakar satay hanya pagi raya sebelum mandi. Lepas tu dah tak ambil tau tentang bakar , tau makan je..haha... sebab bila membakar mesti baju bau asap lagi. Tu yang malas...huhu. Raya tahun ni pergi rumah Mok Wan je, jiran Tok Wan.



Raya kedua menunya nasi minyak, itupun tempah. Petangnya, saya dan sepupu bersantai di Teluk Mok Nik @ Monica Bay sambil membakar satay. Tak pergi pun Kerteh (rumah Tok Long dan Tok Su) buat pertama kalinya. Seingat saya, itulah rumah wajib setiap raya. Tak tahu kenapa tahun ni tak terasa nak ikut ayah dan ibu pergi sana. Tapi, Syawal kali ini saya rasa macam semakin akrab dengan sepupu-sepupu. :)


Teluk Mok Nik @ Monica Bay




Raya ketiga dah dalam perjalanan balik Negeri Sembilan.



Di Negeri Sembilan bermalam di rumah Mak Ngah. Ziarah juga rumah Mak Lang dan Busu. Semua orang tanya bila nak kerja. Hahaha... malasnya nak jawab... (Teringat iklan ketupat Faiza lakonan Adibah Nor). Sempat ziarah kubur atuk dan nenek.

Keesokannya bergerak ke Melaka...

No comments: