Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, November 5, 2010

Tiada Apa-Apa :-)

Pagi, tengah hari, petang dan malam.... online :) Huhu... jadual online pagi bermula lebih kurg pukul 10 sehingga 11.30. Tengah hari bermula dari jam 2 hingga pukul 4 lebih. Kalau petang tak buat apa-apa.... maka akan online lagi sehingga sebelum maghrib. Tapi jarang kot petang-petang sebab tu waktu riadah...hahaha... riadah lah sangat! :D Malam akan online dari jam 9 hingga ke jam 10.30 kadang-kadang sampai pukul 12. Kalau hujung minggu kurang sikit kot seabab ada yah ibu di rumah. Inilah kerja... saja nak bubuh kat sini. Nanti kalau dah kerja, mesti ini semua tinggal kenangan :) Macam sekarang ni sangat suka baca entry masa zaman student dulu T_T

Sumber dari internet.
Merindui zaman belajar dulu.

Kalau orang dulu-dulu bangun pagi buka tingkap tengok keadaan sekeliling rumah. Di zaman moden ini, bangun pagi buka window tengok keadaan sekeliling dunia menggunakan internet.

Bila duduk rumah ni komunikasi sangatlah terbatas. Cakap dengan ayah ibu je la. Jadi bila online... baru rasa luasnya pergaulan...huhu. Keselaluannya akan ber'fb' atau ber'ym' dengan Fana. Sebab kami sama-sama bekerja di rumah waktu ni :) Lagipun Fana lah teman bersembang sejak 4 tahun lalu ketika sama-sama bergelar pelajar UPSI. Fana lah rakan sekuliah juga teman sebilik. Sekarang dah naik taraf, sahabat se'online' ... :D Eh, lg seorang yang selalu juga online ialah Azaty. Tapi dia Dr.[to be] jadi sibuk sikit.

Teringat masa keluar miggu lepas dengan Fana. Pergi Jusco Taman U, lepas tu gi Danga dan destinasi terakhir pergi Angsana :) Dalam masa setengah hari boleh pergi 3 tempat. Tujuannya jalan-jalan berkebetulan Fana turun JB untuk ambil adiknya. Fana, kadang-kadang rasa macam tak sangka kan? Dulu masa form 5 kita sekelas memang tak rapat apatah lagi nak beramah mesra, boleh bilang berapa ayat je aku bercakap dengan ko dalam setahun tu. Tiba-tiba kat UPSI kita berjumpa lagi.... jadi rapat....sampai sekarang. Semoga ukhwah ni berkekalan ~_~ Mujur juga sekarang ni Fana dah pindah Kota Tinggi, kalau tak mahunya tiap-tiap minggu keluar dengan Fana.


Tengah hari Selasa lalu... Tengah online... seperti biasa FB mesti buka. Tetiba ternampak ada seorang kawan Shud pos dekat wall Shud yang dia dah dapat posting. Huhuhu... terkejut tengok. Nak tanya Shud, Shud tak online. Rasa macam nak add je kawan Shud tu, huhu... tapi seganlah pula sebab tak kenal. Terus online chat FB. Petang tu Fadli kawan sepraktikum tanya dah dapat surat ke belum. Baru lah saya faham yang dapat surat awal ni yang posting Sarawak dan Sabah. Huhuhu... patut pun... Tak apalah tunggu sampai 15 hb pun. Cuma sekarang ni set dalam kepala... "Kalau tahu dapat posting 15 hb ini alhamdulillah, kalau tak dapat tahu lagi, aku kena redha... sebab Allah tahu yang terbaik untukku".

Ohh... hari ini ddepavali! Cuti! Tapi apalah maknanya cuti untuk orang seperti saya. Saya hanya menanti raya haji sebab boleh balik kampung. Tak sabar tunggu 16 hb nak balik kampung. Petang tadi ikut ayah dan ibu pergi rumah mertua Along, abang ipar Along sakit buah pinggang, jadi ibu ajak gi ziarah. Huhu... sebenarnya malas nak g, sebab saya bukanlah seorang yang pandai bergaul. Tapi, bila ibu beria mengajak ikut... ku turuti jua. Walaupun keras kepala, dan degil ada masanya saya juga anak solehah :D huahaha :P

Selepas balik dari Batu Pahat tu, saya rasa sangat bersyukur dengan kehidupan saya. Alhamdulillah... Allah kurniakan saya dan kelurga dengan rezeki yang cukup dan juga kesihatan yang elok. Walaupun saya diuji Allah dengan asthma dan resdung.... sekurang-kurangnya saya masih sihat dan boleh hidup seperti biasa. Masih berkeupayaan melakukan kerja berbanding mereka yang kena dialisis. Saya juga bersyukur dengan nikmat kesenangan yang Allah pinjamkan kepada saya melalui ibu bapa saya. Insya Allah... lepas ni tak nak merungut dah kalau blender ke, vakum ke yg rosak.... [huhu... boleh ke?... ngee~~].


2 comments:

fana said...

yeay!ko update blog!suke3..=P
update la blog slalu...especially utk silent reader cam aku...at least leh tahu ape pasal ko...even aku malu bertanya terus terg pada ko...tettt.ape yg aku merpek ni?haha

oh ya!mmg form 5 aku JARANG GYLER ckp ngan ko. klu aisyah ckp ngan ko, aku just tgk muke ko smbil tersengih2...haha..okeh..tuh masa zaman aku jahiliyah..skrg dah tak terbatas!haha

ko jgn minum ais bnyak sngat....nanti asma ko dtg kang, susah..klu malam berlarut smpai pagi baru ok..aku tkt tgk ko sakit asma...sngt teruk...=(

smoga yg berlaku adalah lebih baik untuk kita....=)

Raihah Rosli said...

hahahhaa...

eh. tp ak appreciate ko sbg silent reader blog ak yg xde pepe ni...


teringat zmn skool... x sgka... skrg jd ckgu pula :)

insya Allah... favret la ais...huhu...

amin...