Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, December 11, 2010

Zaman Kegemilangan Online =P

Oh ye! Untuk mereka yang di dalam kesibukan... tak perlu baca entry ni sampai habis. Nanti ia akan mencuri masa anda yang sangat beharga sebab ini hanya entry aktiviti seharian.

Suhada Abdullah a.k.a Cu suruh saya update blog. Cu suruh update banyak-banyak. Haha... Kalau nak update banyak-banyak tunggulah saya menjadi penulis blog sepenuh masa :D

Saya masih menikmati cuti yang diberikan. Cuma untuk minggu depan saya akan agak sibuk membuat persiapan untuk sesuatu perkara. Doakan semuanya berjalan dengan baik. :)

Semalam... sepetang saya membaca blog-blog yang saya minati yang dah lama saya tak lawati. Sungguh! Kehidupan adalah sesuatu yang sentiasa bergerak. Mana taknya... blog yang dah setahun saya tak baca pun saya buka dan baca! Dan banyak sungguh perkembangan mereka yang saya tak tahu. Ada yang daripada jadi student da bekerja (sama macam saya). Ada yang dari single dah berkahwin (ini saya belum lagi). Ada dulu anak seorang sekarang dah dua (ini lagilah saya belum lagi). Ada yang dulu mempunyai seorang cucu sekarang dah ada 2 cucu (ini pun lagilah saya belum lagi). Ada yang dulu duduk oversea sekarang dah balik (bila yer saya dapat pergi over sea). Ada yang dulu bla... bla... bla... haha..

Huhuhu... saya masih ingat zaman kegilaan saya membaca blog. Teman sebilik tahu kegilaan saya ber'online'. Fana sangat arif dengan perangai saya. Saya sangat bahagia bila dapat membaca blog-blog yang best. Saya hanya suka menjadi silent reader. Kalau tak silap hanya dua blog sahaja yang saya jalinkan persahabatan dan bertegur sapa di blog mereka. Seterusnya, melalui pembacaan menjadikan ia sumber inspirasi saya untuk menjadi seorang yang lebih baik... insya Allah.

Kalau teman-teman yang lain lebih suka menonton movi, download lagu, mahupun bergayut di telefon. Pada waktu itu, saya adalah dengan dunia saya bersama laptop dan talian internet. Saya boleh sedih, terkejut, gembira, ketawa dan macam-macam lagi. Saya boleh habiskan masa sehari semalam tanpa buat aktiviti lain hanya dengan meng'online'kan diri di blog-blog, ym dan fs (zaman dulu skrg fb). Fuuuuhhh! Dahsyatnya saya... Sekarang ni bila dah duduk rumah famili, nak online kena control sikitlah. Haahahaha :)

Semester 1
Laptop pertamaku :) Tinggal kenangan :(
Sila abaikan bilangan makanan yang lebih banyak dari bilangan buku =P



Mood sekarang: Merindui zaman kegemilangan online saya sewaktu di UPSI dulu... Rindu hari-hari baca blog orang. Rindu nak ym dengan kawan-kawan. Sekarang boleh buat macam tu. Cuma kurangg masa dan privacy. Mana boleh samakan duduk rumah bujang dengan duduk rumah family kan?



5 comments:

CahayaMatakuYangMenyaksikan said...

Sila baca blog ateh..hehe

Sajida said...

sama! rindu zaman awal2 sgt addicted pd blog! huhu..

Raihah Rosli said...

Ateh: da baca ... dan saya pun nak g tm juga! huhu.. bila la tu :)


sajid : haha... kita ni dipenuhi rindu la sajid.... rindu zmn stdy .. rndu zmn blog... hhuhu

Sajida said...

sgt2.. huhu... kdg2 rasa fb yg mneyebabkan kita sekarang kurang rajin update blog! kalo nak update, mmg kena off fb tuh. huhu

Raihah Rosli said...

haha... kesan2 negatif fb :D
tp blog tetap di hati wlpn kkdg jrg sgt update :)