Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, April 9, 2011

Pindah?

Lamanya tak update... Entry pertama untuk bulan 4 :)

Sekarang ni cikgu-cikgu ramai duduk bercerita tentang pindah disebabkan permohonan pindah online boleh dibuat sekarang sehingga 14/4. Ramailah yang berhajat menghantar borang pindah...

A: Ha... Raihah ko pun nak pindah jugak ke?
B: Buat masa ni tak kak, insya Allah akan datang, bila dah sah jawatan...hahaha..
C: Eleh mu ni, dah dekat peh pun nak pindah wat mende..
B: Jauh lah kak.... setengah jam pergi kalau jalan clear.
A: Ala.... rumah ko kan sama area dengan rumah Kak D. Tak jauh lah.
B: Itu Kak D. Bawak kereta mantap kak. Laju je saya tengok.
C: Lama-lama nanti laju lah mu bawak.


Di dalam bilik guru pula semasa sedang bersiap-siap nak balik. Terbuka sekali lagi kisah pindah. Kak Hidaya memang mahu berpindah mengikut suaminya yan menetap di Selangor.

NH: Kenapa Raihah boleh rasa nak pindah ek?
RR: Entah lah kak. Saya suka sekolah ni.
NH: Habis tu? Dah best napa nak pindah.
RR: Sekolah ni memang best kak. Environment rakan sekerja ok. Cuma murid nakal sikit.
NH: Masalah ngan murid tak apa... Lagi pun murid kita bertambah baik sekarang..
RR: A..ah ... orang pun tak kisah sangat dengan student. bagi orang seronok juga mengajar budak yang macam-macam ni. Cuma sekolah ni jauh lah kak..
NH: Jauh ke? Okay lah ni... Tak kan Raihah nak sekolah kat Kangkar Pulai o Taman U. Dah lah Raihah duduk sana. Dulu sekolah pun sana. Tak berkembanglah.
RR: Orang tak suka drive lah kak.
NH: Owh... ye. Raihah tak suka drive . Kenapa ye?
RR: Huhu. Sebab selepas org drive org akan rasa sngat penat.


Perbualan menjadi panjang, masuk segala bagai cerita sehingga perancangan mendatang... haha.
Saya tak suka memandu. Lagi-lagi apabila dalam kesihatan tak baik. Selalunya bila ambil clarinase, satu badan saya akan lenguh dan kebiasaannya memandu sewaktu memakan clarinase seperi memandu di awang-awangan. Rasa mcam melayang je kereta tu. Mulalah saya berangan ada LRT dari Bukit Indah ke Sri Pulai. huhu.


Saya baru diuji sikit dah lemah, dah mengeluh dah terlalu rasa terlalu sibuk.... Macam mana ya orang-orang yang lagi hebat diuji??

Sebab dah lama tak update, so entry simple macam ni pun saya nak update. Huhu... biarlah blog saya ni meriah macam masa zaman study dulu...

Ini pun memaksa diri untu update sebab dah lama sangat terbiar. Pulang saja dari rumah Pn Santha di Horizon Hill jam 10.30 malam tadi, terus berazam nak update blog setelah berjaya menghabiskan menanda kertas peperiksaan ujian 2 :) Pergi rumah terbuka Pn Santha sempena masuk rumah baru.

No comments: