Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, September 24, 2011

*PUAN*

Alhamdulillah. Kini saya sudah bertukar status. Selangkah lagi memasuki fasa baru dalam kehidupan. Tiada lagi gelaran CIK untuk saya. Segalanya bertukar pada pagi Sabtu , 17 September 2011 yang lalu.

Dinikahkan pagi, lebih kurang jam 8.30 pagi dan disebelah tengah harinya majlis perkahwinan saya disekalikan dengan majlis sambut menantu abang saya.

Saya mula bercuti pada hari Khamis 15 September 2011 dan berakhir cuti pada 19 September 2011. Perkahwinan saya antara waktu yang paling mencabar untuk saya . Mana tidaknya, pada waktu saya menyiapkan persiapan akhir perkahwinan, saya juga sibuk menyiapkan anak pelajar saya menghadapi PMR yang kira-kira 2 minggu lagi. Juga proses penyesuaian hidup dalam fasa baru dengan insan yang baru saya kenali.

Ramai rakan berkata... -Senyap-senyap je Raihah tup-tup hantar kad kahwin. Mula bercambah ke soalan lain - Macam mana kenal? Insya Allah, berkelapangan nanti saya akan mengabadikan kisah CINTA saya di sini. Blog peribadi merakamkan kisah kehidupan saya semenjak di universiti lagi :)

Pagi Selasa memasuki kelas di sekolah, pelajar-pelajar telah menukarkan ucapan meraka. Kebiasaannya mereka akan mengucapkan SELAMAT SEJAHTERA CIKGU RAIHAH telah diganti dengan SELAMAT SEJAHTERA PUAN RAIHAH. Memang sengaja.



2 comments:

ZINNIRAH said...

tahniah e'ah..semoga bahgia hingga ke syurga hendaknya..

Raihah Rosli said...

thanks zura.. amin :)