Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, March 22, 2008

AiSTEC

AiSTEC singkatan untuk Aminuddin Baki in Science And Technology adalah nama sempena Hari Terbuka Kolej Kediaman Aminuddin Baki (KAB). AiSTEC berlangsung selama 4 hari bermula pada 20 hingga 23 Mac 2008.

Kebetulan pada 21 Mac tu aku berhasrat nak ke KAB, dah lama teringin nak makan kat kafe KAB (kat kafe Pak Cik Kamal). Jadi, sesampai je kat KAB, aku pusing tapak jualan... pusing-pusing je, tak beli apa-apa pun. Masa masuk gerai Bimbingan & Kaunseling (B&K) , main la aktiviti yang disediakan, lepas tu lalu depan gerai Fakulti Sains & Teknologi, nampak tak menarik pun. Nampak ada water rocket En. Shahar. Memang serius tak menarik Sains & Teknologi punya gerai berbeza dengan B & K. Pameran sains kat sekolah (SMKTUN) lagi menarik. Pada pendapat aku, sepatutnya bahan pameran hendaklah yang membolehkan pengunjung aplikasikan atau dapat didemokan. Pengunjung dapat terlibat. Sains itu kehidupan. Kalau setakat nak pamerkan sahaja, macam sejarah lah pulak... Hahaha, banyaknya comment aku, menyumbang tidak. Hanya sekadar pendapat.

Terus menuju ke kafe...untuk melaksanakan misi utama! :) Beli makanan kat kafe Pak Cik Kamal. Beli bungkus je. Makan kat rumah Shud. Lauk kentang sambal + ayam goreng rempah + nasi = RM 3.00, murahkan? Dapat free pisang lagi tu.

Sebelum pergi kelas elektonik petang tu, aku ajak Shud pergi balik tapak jualan . Aku nak beli buku. Ada 20% off ! Best tu... Aku beli 3 buah buku : Ungu Karmila : Ramlee Awang Murshid, Membina Peribadi Anggun : HM Tuah, dan Himpunan Sembahyang Sunat : Ustaz Ahmad Baie Jaafar. Puas hati dapat beli buku walaupun kena keluar banyak duit.

Hari Sabtu, aku pergi lagi KAB dengan Cu. Teman Cu nak tengok Hari Terbuka KAB. Tapi akhirnya aku yang pergi membeli. Cu tak beli apa-apa pun. Aku beli 3 buah lagi buku. Mandatori : Ramlee Awang Murshid, Membina Personaliti Terbilang : HM Tuah dan Qiamullail : Abdul Malik al-Qasim.



Inilah buku-buku yang aku beli. Ikutkan hati nak beli lagi. Tapi kena fikir pasal duit juga. Karang habis duit dalam Bank Islam tu, nak makan apa pulak aku kat Tanjung Malim ni. Kalau ikut hati nak collect semua buku Ramlee Awang Murshid yang lepas-lepas. Aku baru sahaja meminati karya Ramlee Awang Murshid tahun lepas. Sekarang kat rumah ada 3 buah buku beliau : Tombiruo, Rahsia Perindu dan Bagaikan Puteri. Yang terbaru koleksi aku , yang baru beli ni : Ungu Karmila dan Mandatori. Ingat kan nak beli Semangat Hutan, Tombiruo Terakhir dan Cinta Sang Ratu + buku HM Tuah yang aku tak ada...tapi kena kawal nafsu....hehehee.



2 comments:

Infant's steps said...

reqa tak aci beli buku ramlee awang murshid.ceh! =p

Raihah Rosli said...

Huhuhu.. mane kite tau awak tak beli lagi.

Tp jgn jeles eh! kita beli dulu dr awk! hahaha (dgn nada jht)

nnti kita pos n3 gambar buku ni tau... bg awk tgok!