Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, March 23, 2008

Chocolate


Tengok gambar kat atas tu.... Ahha! Itulah aku.... mana tak gemuk =) Favourite aku tu ... Chocolate.

Hari tu aku diserang penyakit tamak haloba dan pemurah. Tamak haloba sebab beli sekali tiga jenis coklat dalam masa sehari. Pemurah sebab bagi duit kat orang jual tu la...hahahah

Pagi tu aku dah beli Cadbury yang besar tu (Dairy Milk Roast Almond) , masa lepas balik daripada discussion assignment solar cell, sebab teringin sangat nak makan. Petang tu pergi kedai beli lagi Vochelle (Almond in Dark Chocolate) dan Van Houten (Whole Roast Almonds in Milk Chocolate) tanpa berfikir panjang. Semuanya apabila tak dapat nak kawal nafsu nak makan....hahaha!

Aku suka almond... sebab tu tiga-tiga coklat tu aku beli yang ada almond. Aku suka dark chocolate. Sedap... pahit-pahit sikit. Aku lebih suka Van Houten daripada Cadbury. Kenapa? Sebabnya mudah, rasa coklat Van Houten lagi terasa dan kurang sikit manis daripada Cadbury. Tapi aku tahu lebih ramai orang suka Cadbury. Cadbury pemasarannya bagus dan pasarannya banyak. Jadi, Cadbury lebih senang dapat, banyak kedai jual Cadbury daripada Van Houten lebih-lebih lagi kat Tanjung Malim ni, susah nak jumpa Van Houten. Itu pada pendapat akulah.

YM dengan adik semalam, adik bagi tahu coklat yang Along bawa balik dari Langkawi ada lagi. Hershey's, Toblerone and Ferrero Rocher. Waaaarghhhhh!!!!!!!!! kan best kalau aku duk rumah. Boleh makan banyak-banyak. Tapi kalau aku kat rumah, aku rasa confirm chocolate tu dah habis lama dah! Hehehee....






No comments: