Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, March 21, 2008

Tegar




Ya ALLAH ya tuhanku,
Aku bukan insan kuat menghadapi dugaan,
Aku bukan insan yang lemah tersadai dengan cabaran,
Aku insan biasa yang KAU ciptakan,
Aku insan yang KAU uji.

Ya ALLAH ya Tuhanku,
Kurniakan aku ketabahan,
Sebesar Gunung Uhud,
Berikan aku kekuatan,
Sekeras butiran mutiara.
Limpahkan aku dengan rahmat MU,
Moga aku tegar meniti ranjau.

Ya ALLAH ya Tuhanku,
Aku redha dengan ujian yang kuterima.
Namun,
Kurniakan aku,
Nikmat sabar kala menampuhinya.


Raihah Rosli : 5.50 pm : 21 Mac 2008






No comments: