Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, March 10, 2008

Assignment

Hari ini hari Isnin, semalam dan kelmarin aku tak sempat nak update blog aku. Kelmarin aku sibuk dengan menyiapkan assignment dan masa hari Sabtu tu aku da update blog untuk hari Jumaat punya cerita. Hari Ahad pula aku sibuk menyiapkan assignment.... (heheheh... bukan setakat assignment... surfing internet pun ya... baca tentang pilihan raya).

Bercakap tentang sibuk dengan assignment, hari ini sehari suntuk di Kafe Bitarasiswa, duk menyiapkan assignment pemikiran. Tasknya ialah membuat majalah. Tentang majalah ni nanti aku cerita bila ada gambarnya.

Untuk semester ni, duit aku keluar mencurah-curah untuk buat assignment. Mana tidaknya, 2 kali assignment kena print berbentuk majalah. Yang pertama buku PHYSICS OPTICS untuk subjek Wave Propogation & Optics dan yang kedua majalah SANTAI untuk subjek Pemikiran Strategik & Inovatif.


Inilah buku yang aku maksudkan tu. Buku ini berharga RM 95 hanya untuk print dan cover seperti majalah. Tidak termasuk kos sampingan lain. Huh! memang habis duit. Tapi tak mengapa, semua ni untuk belajar. Macam kata Dr. (pensyarah Wave Propogation & Optics):
Awakkan bakal cikgu, nanti bila jadi cikgu boleh jadi penulis buku dan design buku. Buku-buku Physics kat pasaran sekarang sama sahaja dari dulu.

Betul apa yang Dr.cakapkan tu. Buku yang ada pasaran sekarang sama sahaja macam masa aku belajar dulu-dulu, yang berbezanya sekarang in english. Tapi yang aku terfikir mampukah aku menjadi penulis buku fizik? huhu.....


Ini antara bahagian yang aku buat... Simple sahaja. Sesuai untuk pelajar sekolah sebab banyak gambar dan berwarna-warni. Buku Physics Optics adalah hasil kerjasama aku dan 4 orang rakan sekuliah : Fana, Shud, Cu dan Sabri. Buku Physics Optics itu telah dihantar kepada Dr. pada 29 Februari 2008.

Sekarang dalam proses mencetak majalah SANTAI... Berapa RM pulak yang kena dikeluarkan untuk SANTAI..


No comments: