Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, March 4, 2008

Selamat Hari Ulang Tahun Yang Ke-47 , IBU!


Mac 4, 2008 genaplah usia IBU empat puluh tujuh tahun. Puan Hajah Rosnaiti (jarang letak Hajah tu) adalah IBU kepada lima orang anak; Ros Azira, Rafizudin, Raihah, Muhammad Anas dan Muhammad Anis. Alhamdulillah dengan air tangan seorang IBU kami semua sekarang dalam perjalanan mengejar kejayaan.... INSYA-ALLAH! Jasa dan bakti Ibu kepadaku tidak akan aku lupakan. Meskipun ibu tegas dalam mendidik, tapi aku kagum, kerana akhirnnya aku menjadi seorang manusia :) IBU jarang memukul mahupun mencubit, tapi bila IBU menjeling atau mengeluarkan kata yang sinis kadangkala berleter (kesukaan kaum ibu) , maka aku faham, IBU tengah marah. Itulah cara IBU mendidik aku. Walaupun aku sering tak sekepala dengan IBU , tapi hubungan kami rapat, lebih-lebih lagi sejak aku duduk jauh daripada rumah (sejak masuk matrik).

Aku dedikasikan puisi di bawah ini untuk IBU! (harap aku dapat menghasilkan puisi yang baik)


Rahimmu tempat bermula,
Aku membesar dan mendewasa,
Dalam perjalanan menuju dewasa,
Aku dilahirkan dengan jerih tapi bermakna,
Kau tabah merentas apa sahaja!

Kau tatang diriku,
Umpama menanam pohon mawar,
Kau sirami sgala jasa dan bakti,
Kau bajai dengan kasih dan sayang,
Biarpun duri penuh di pepohon mawar,
Kau setia dalam amanahmu,
Sehingga aku besar dewasa,
Mewangi umpama mawar,
Kau masih di situ memegang amanah,
Itulah IBUku!

IBU,
Segala jerih dan lelahmu,
Tak terbalas olehku,
Tak terbayar oleh anakmu ini,
Namun,
Namamu IBU kutitipkan khas dalam doaku,
Agar kau terus bahagia dalam kehidupan,
Dirahmati, diberkati dan diredhai NYA!

Terima Kasih IBU,
Atas segala jasamu!

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN YANG KE-47, IBU!




No comments: