Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, March 16, 2008

TEST 2008

Sudah dua hari tidak menjengah ke teratak coretan luahan rasaku... Kesibukan yang melanda membuatkan aktivitiku di alam maya terpaksa dikurangkan atau diabaikan untuk seketika kerana memikul tanggung jawab lain.

Hari Jumaat yang lepas aku agak sibuk dengan tugasan pedagogi 2 yang terpaksa dibaiki atau dalam erti kata lain kena buat semula untuk bahagian soalan. Kelam kabut aku menyiapkan tugasan tu sebab buku yang aku guna tu kena di pas kan kepada kwn-kwn aku yg lain pada petang Jumaat itu juga sebab dorg tak de buku-buku tu. Memandangkan pada pukul 2 aku ada aktiviti lain , jadi dari pukul 11 pagi sampai pukul 2, khusyuk aku menaip soalan-soalan untuk bahagian aku. Lepas tu aku ada kerja lain dan buku tu kena bagi dorg guna pulak (buku-buku latihan dan rujukan fizik sekolah menengah-aku ambil yang adik punya).Satu hari aku sibuk dengan urusan assignment dan class.



Sebenarnya aku perlu melakukan tugas yang aku pikul sempena Temasya Sukan Tahunan Antara Kolej-Kolej Kediaman 2008 (TEST 2008) petang itu, tapi aku ada kuliah pada waktu itu.

Tugas aku sebagai AJK Makanan aku laksanakan pada pagi Sabtu, 15 Mac. Pagi-pagi lagi, Ateh mesej aku memberitahu tempat yang perlu aku tuju untuk menguruskan makanan. Aku sampai di padang, tak nampak pula makanan atau pun AJK (masa tu tak kenal lagi siapa AJK), aku pun duk kat tepi padang. Dah lama sikit tu nampak ada macam kawan-kawan Ateh, nak tegur segan pulak, takut dorg tu bukan AJK Makanan. Akhirnya aku beranikan diri juga tegur dorg, BETULAH dorg tu AJK Makanan. Ah....lega rasa...jumpa pun gang! =) Aku kenal Amy, Imah, Jihe (donno how to spell), Mas dan Lini(tak tau la btul tak sebutan ni). Aku juga kenal Haizal(cikgu Seni sem 2), juga AJK Makanan.

Mula-mula kenal tu segan gak la, yelah dorg tu sekuliah, sama course (sc. edu-chem) memang dah kamceng sangat! Aku je la yang baru, tapi da lama tu ok jer, dorg jenis ok n nakal. Hahaha.... Sebab apa aku kata nakal? Sebab dorg tu slumber sgt kaco budak laki...Hahaha .... perempuan zaman sekaranglah katakan. Tapi sebab perangai dorg cam tu la, jd penglipur lara masa tgh buat kerja. Semua orang la dorg kaco, abg senior mcm pengarah program , budk sama sem sampailah driver van UPSI... Hah! Tengok nakal tak dorg?

Hari Sabtu tu lah yang rasa penat sangat. Dari pagi sampai ke petang di kampus menguruskan hal makanan. Sebenarnya tak de lah urus mana sebab packing makanan je, cuma masalah nak hantar makanan ke lokasi-lokasi permainan sahaja. Itu memang ada masalah, makanan tu dah lah berat + air yg memberatkan + kami semua AJK Makanan tak da transport nak hantar ke lokasi permainan. Itu yang menyebabkan tangan dan bahu rasa sakit sebab kena angkat ke lokasi permainan dengan berjalan kaki.... Tapi, tugas tetap tugas. Petang balik sekejap, Ateh pun ikut balik rumah sewa aku, tak lah sekejap mana.... lama juga.... sempat tidur mandi dan basuh baju. Lepas solat Maghrib, pergi ke kampus balik. Malam Sabtu tu aku ngelat lagi, aku balik awal! hehehe.... terpaksalah, aku takut balik seorang diri lewat malam dengan hanya menunggang gerek. Kesian kawan-kawan aku yang lain, balik pukul 12 malam. Aku pukul 9.30 malam da balik. Pagi Ahad aku datang pukul 8.15 sampai kampus. Packing makanan pagi dan duduk sahaja di kemah urusetia. Sambil baca sikit tentang Solar Cell (aku kena present 2 minggu lagi). Hari ini sampai tengah hari sahaja. Malam ada acara penutup.



Walaupun aku duduk luar... tapi aku mengaku KHARIANS...hahaha. Duduk sekejap dalam Dewan Rahman Talib (DRT) lepas tu bergerak ke Dewan Seri Tanjung untuk uruskan makanan dan aku pun makan sekali... Dah nama pun AJK Makanan... makan je la =P Masa aku kat Dewan Seri Tanjung aku dapat tahu KHAR juara! TAHNIAH ATEH & OP (aku pun tak tau eja nama die) selaku exco sukan KHAR, mesti rasa berbaloi! Aku tunggu gak Ateh, tapi dah lewat sangat, aku pun balik.... Ingat kan nak ucapkan tahniah kat Ateh & nak cakap terima kasih sebab sudi mengambil aku yang buta bab urus mengurus ni sebagai AJK. Pendedahan baru dalam hidup aku di UPSI.. seronok juga. Aku call Ateh masa otw nak balik rumah, tapi Ateh macam bz (kan KHAR menang), jadi masa dah sampai rumah aku mesej saja Ateh.... ucap tahniah dan tq.

Begitulah aku sepanjang hujung minggu ini... Benda yang baru untuk aku... Selama ni asyik terperap dalam bilik sahaja. Masa mula-mula nak terima jawatan AJK ni aku rasa takut juga, sebab aku tak pernah join (betapa katak bwh tempurungnya aku ni), masa YM ngan Ateh aku dah setuju nak terima...lps tu aku berfikir-fikir balik, nak join ke tak. Tapi bila Ateh minta no. matrik dan ic, aku terus bagi, mls da nk terfikir-fikir lagi. Aku berharap ni langkah pertama aku untuk aktif.

Dalam menjayakan aktiviti kita berhadapan dengan pelbagai karenah manusia. Yang menyenangkan, yang menyusahkan, yang melucukan, yang menjelikkan serta bermacam lagi yang... Kita terpaksa menyesuaikan keadaan.



No comments: