Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, April 16, 2008

Cheese Cake

Satu-satunya gambar cheese cake dalam laptopku.


Sedapnya kalo dpt mkn cheese cake masa ni :) Kat Tanjung Malim ni tak banyak kedai kek, dan kebanyakkannya adalah kedai kek
non muslim. Tak sabar lak rasanya nak cuti, nak cuba buat cheese cake.... ayat sebelum cuti sem...huhu. Aku pernah berangan tau, aku ada kedai kek satu hari nanti. Aku yg jadi chef! Huh..haru tak? Mana tahu satu hari nanti jadi kenyataankan.

Kekadang aku terfikir, betapa seronoknya kalau sekarang ni aku belajar memasak (maksud aku course masakan).Dapat buat apa yang kita belajar. Tak payah tengok rumus, konsep, hukum dan prinsip fizik. Tak payah fahamkan Doppler Effect, Huygens's Princples, Snell's Law dan banyak lagi...yang kadang-kadang aku rasa aku tak mampu untuk fahamkan. Yang kadang-kadang membuatkan aku rasa aku tak tahu aku belajar apa. Yang kadang-kadang aku rasa otak ku tak mampu sampai ke tahap tu... Tapi aku patut bersyukur, sebab aku ditakdirkan amik fizik tidak biologi apatah lagi course mencabar macam medic (memang tak layak pun). Juga bukan course masakan yang memerlukan kemahiran dan bakat.

Bila aku fikir balik, betapa bersyukurnya amik fizik... Tak perlu menghafal serumit biologi, mengingat serperinci medic mahupun menghafaz seperti seorang hafiz (hafalan yang amat mulia). Fizik belajarnya lebih santai...relax...simple... tapi kekadang menyakitkan.

Bagi aku yang paling untung belajar ilmu agama lah.... Semua orang fahamkan maksud aku.

Selamat Mengulang Kaji Pelajaran semua! Happy Study Week!

Tajuk tu macam tak de kaitan lak ngan n3 aku...hehehe..mula-mula je cter ttg kek.

2 comments:

Infant's steps said...

hmm..kita pun konfius...apa kaitan cheese kek dgn belajar fizik??huhu..ni mesti kes demam peperiksaan..dunia fizik menguasai fikiran..muahaha..

Raihah Rosli said...

Hehe... tu la kite Azaty . da termelalut pulak... Tp ade la plot cter tu ...drpd bidang masakan ke bidang fizik... ayat helah bela diri!