Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, May 10, 2008

Edit Bloglah Kononnya

Tadi aku berangan nak edit bloglah kononnya... Tukar sana, tukar sini, ubah sana, ubah sini, copy paste sana, copy paste sini...

Tetiba blog aku jadi kosong! Tinggal artikel je. Side bar sumer hilang. Jam yang aku lukis, counter visitor yg aku tepekkan, chat box tmpt aku sembang, counter usia blog aku dan semua link aku wat hilang!

Cuak sangat rasa. Sedih pun ada!

Aku syg blog aku. Biarpun tiada apa-apa sgt, tp aku SYG!

Masa tu aku fikir nk delete akaun ni n gune akaun baru. Tapi syg pula n3 yg lps. Memang aku boleh copy paste balik n3 tu. Tapi cam ne lak komen2 yg ada. Syg kalo hilang.

Aku pun godek2... copy sana sini. Jampi2 ckit. ALHAMDULILLAH. Kembali kepada asal.

Pengajaran yg aku dapat. Kalo nk tukar template, save dulu sebagai back up. Sebab byk kemungkinan boleh berlaku.

Pastu kalo nak tukar, fahamkan betul2 dulu, baru amik tndkn utk tukar.

OK...lepas ni aku nak cuba lagi!

2 comments:

MieJida said...

raihah, comelnya template yg baru ni...! buat camne?? hehe..

Raihah Rosli said...

comel ke?...huahaha...
sebenarnye kite rse kelako tgok template bru ni...terlalu keperempuanan , tak spt diri kite...huhu...azaty pun kate cam tu...kite juz ske warna die...sdp mate pndg.

Cara nak tukar:
Sig In> Layout> Edit HTML

Kat edit HTML tu paste la template yg baru. Boleh cari kat tenet free template. Macam kite amik kat final sense nye lmn web.

Apa2 pun backup dulu.