Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, May 3, 2008

Tak Sabarnya Aku!

Alhamdulillah! Tinggal lagi 2 paper sja lagi. Walaubagaimanapun aku sikit sedih kerana aku gagal menjawab paper kimia dengan baik. Tapi bnde yg lepas usah dikenang, biarkan sahaja serta ambillah pengajaran drpd kesilapan yg telah dilakukan. Suasana rumahku petang ini sangat sunyi. Housemate aku kebanyakannya sudah pulang ke kampung halaman. Daripada 17 orang, kini hanya 4 orang sahajayg tinggal! Sejak daripada malam semalam lagi sudah beransur-ansur mereka pulang. Huh....sayu rasa hati. Budak bio n chem habis paper awal, berbeza hampir seminggu denga kami yang ambil physics n math (minor IT). Suasana yg sunyi sepi ni membuatkan aku rasa tak de mood nak study. Susahkan jadi manusia yg tak reti bersyukur. Diberi peluang kelapangan masa untuk study, gagal memanfaatkannya malah merungut lagi :"kan best abis awal dpt balik awal". Tapi bila tiada peluang nak study, bila tiada gap langsung antara paper mulalah merungut :"jadual xm ni teruklah, tak kesian kat student langsung". Itulah aku! Aku yg tak tahu bersyukur. Tahu akan kelemahan diri tapi amat sukar utk berubah.

Aku asyik menghitung hari. Menunggu saat 8 Mei tiba
. Tak sabar rasanya nak pulang. Tak tahu kenapa, semangat nak study luntur dek kerana tak sabar nak balik. Padahal aku baru saja pulang ke rumah lebih kurang sebulan yang lalu. Sindrom apakah yang alami sekarang ? hahaha =P

Di rumah sekarang ada adik-adikku, mesti seronok, tak da lah sunyi sahaja bila aku duduk sorang-sorang kat rumah. Adik aku dah besar. Dah nak masuk 18 tahun da tapi kadang-kadan
g aku layan dorg macam budak kecik! Huhuhu. Sayang kat adik memang lebih. Kenapa aku kata macam tu, aku pun tak tahu. Tapi antara tanda-tanda yg menunjukkan yg aku ni terlebih syg dorg , bila dorg mintak aku buat ape-ape. Aku sebolehnya cuba buat, tapi cubalah kalo kakak n abg aku yg suruh, takda nya aku layan...hahaha.... Contohnya bila adik aku nak makan cream puff, ptg tu jugak aku buat. Tapi hari tu kakak aku nak makan cream puff langsung aku tak buat smpai merayu-rayu dia suruh aku buatkan...hahaha....jahatnya aku! Kakak aku tak pandai msk cream puff, tu lah sebabnya suh aku wat, kalo tak mesti die tak hingin nak mintak suruh aku yg sombong ni buat!hahaaha....

Kat bawah ni Anas yang berbaju putih dan Anis yang berbaju hijau.


Inilah minat adik aku. Kegilaan mereka berdua bermain papan selaju (skate), sk8ing, sk8ing n sk8ing. Lyn video sk8, edit gambar sk8, beli barang2 sk8 n segala yg bersangkut paut dgn sk8. Aku tak kisah, malah aku galakkan je. Main la tapi bnde yg tak baik budaya sk8 jgn diikut. Dorg pun da bsr pjg, taulah nak fikirkan! Masa mula-mula adik aku involve dgn sk8, die mudalah lagi , lbih kurg 14 tahun mase tu umo dorg. Tak berhenti juga mulut aku nasihat, risau kat dorg. Takut terpengaruh ngan benda tak baik. Risau jugak sbb aku yg galakkan kat dorg main...huhu.

Haish.....duk cerita psl adik aku ni... tak sabarnya rasa nak balik. Rasa nak balik sgt dah ni!




1 comment:

Infant's steps said...

hm..kita pun pelik gak apsal golongan kakak abang ni selalunya mesti baik dgn adik..mcm kes kita..huhu..bertuah gak jadik adik bongsu ni..ngeh2..