Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Monday, July 21, 2008

Baja Oh Baja !


Sem 5 ni aku amik matapelajaran Sains Alam Sekitar. Masih igt mse kelas pertama ni. Aku n Cu msuk awl klas tu. Kbtulan lcter yg ajr sbjek ni pun dtg awl. Lctrr tanya : "Layarnya di mana?"...maksudnya suis skrin tu dkt mana... aku pelik gak dgr. Lps tu lctrr tu tnye lg : " PC nya bagaimana?".... aku da rse da lctrer ni bukan Malaysian. Memang betul... PM. Dr. Nur Tjahjadi ni org Indonesia.

Pg tadi berkesempatan jumpa PM. Dr. Nur Tjahjadi. Tujuannya nak tanya ttg presentation group kami (aku,shud, fana & cu) yg bakal berlangsung Rabu ini. Kesempatan tu trus tanya ttg projek baja kompos. Dr. Nur arahkan kami amik rumput kering kat tepi pintu pagar utama lps tu simpan rumput kering tu kat laman rumah Dr.

Lps amik rumput kering tu kitorg pun bergerak lah ke rumah Dr. Tapi malangnya kitorg tak tau alamat. Pg tu aku da tnya da alamt rumah Dr., Tp Dr. kate die x igt alamat rumah die. So, Dr. trgkan je rumah Dr. katne. Kena masuk jln dpn Pusat Kshtn TM. Dkt dgn tmpt buat keranda org Cina. Aku & kwn2 bergerak lah ke tmpt yg dibtau. Sampai kat kwsn tu Dr. kate cri rumah yg ade byk beg plastik hitam dpn rumah nya. Kbtulan masa kitorg kat c2 setiap dpn umah ade beg plastik itam...mgkin sbb lori smpah tak amik samph lg...hehehe!

Da sampai dkt ujung jln patah balik...sbb mse Dr. btau td , umahnya x masuk dlm sgt. Masa pusing tu ada perasan 1 rumah ade beg plastik kat laman rumahnya. Tp ade 1 beg platik hitam 2 lg warna putih. Dgn beraninya kitorg masuk la laman rumah tu stlh diberi salam tak di sahut. Tengok dlm beg plastik tu ade rumput kering. Sah ! Ini rumah Dr.

Ktorg pun amik kesemua 4 beg plastik itam berisi rumput yg kitorg bw dr kampus dan nak satukan kpd 1 plastik. Tgh2 nak satukan rumput2 tu dgr ade org kat dalam cakap. Ktorg trus terdiam...sbb org tu ckp gune bahasa Kelantan. Aish!...pelik...Dr. org Indonesian. Aku & Shud da bgun nak keluar dr laman tu sbb rse mcm da slh umah, n at the same time ade 2 org laki jengah kat tingkap.Fana tanya n org kat dlm umah tu jwb ...mmg tu rumah Dr. Nur.

Huh!....lega rse ...igtkan salah rumah tadi . Dah la badan da letih masa tu! Tengah hari buta n tengah panas terik masa tu!


No comments: