Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, July 8, 2008

Sajakku dulu2!


Persahabatan itu indah. Semalam aku mempunyai kesempatan melawat blog2 kwn2 aku, stlh hampir seminggu alam internet ini disebabkan bz menyiapkan repot ros dan berkemas utk pulang ke UPSI semula.

Dalam lwtn aku di blog2 rakan dan beberapa blog yg aku selalu singgah. Tetiba smlm ak dikejutkan dgn satu n3 di blog shabatku SAJIDAH. Mula2 masa aku baca :

Sebuah puisi daripada seorang sahabat, sewaktu saya di kelas darjah 6 Pintar. Sajak ini hadir sebagai pemujuk hati ketika saya dilanda konflik dgn seorang teman.


Hati aku da berdebar da mse tu. Ish.... ntah2 sjk aku.... scroll ke bwh lg....... tup.... yang simpati ,RAIHAH..... glup... terdiam.... malu sbnrnye....tulisan tu hasil tulisan mse berumur 12 thun....jd ayt2nye ntah ape2...dan mse tu aku tulis utk sorg sahabat yg tgh diuji oleh NYA dlm melewati erti persahabatn...aku tulis ats dsr rasa simpati pada seorg sahabat...ape yg tertulis itu sebenarnya sebuah luahan rasa daripada seorang sahabat kpd seorang sahabat.

Mula2 baca tu rasa malu dan terjerit seorg diri. Malu yg teramat sgt... Lbih2 lg blog Sajidah ni boleh dikira mempunyai ramai pengunjung setia... Malu, kalo2 ada kwn2 lme yg bace.... Uuuwaaaaaaaaaa..... mmg malu. Bila fikir2 balik.... lantaklah... tu mse aku kecik dlu....ade jugak kenangan yg masih tersimpan.

Aku syg sbnrnye.... syg pd zmn pnulisan ak. Kalo mse kat skolah rdh dlu, aku agak aktif menulis. Antaranya sempena hari merdeka, persaraan guru besar dan beberapa aktiviti lain. Tp satu pun aku x simpan.

Ak copy paste dr blog Sajidah.


KHAS BUAT SAJIDAH

Teman
Hidup ini bagai bahtera di lautan
Perlu melawan gelora yg datang
Tanpa ketabahan hati
Impian ‘kan binasa

Teman
Sabarlah menempuhi dugaan
Sesungguhnya ia mengajar insan
Erti kehidupan hakiki

Walaupun kita sedih kerana seorang insan
Namun
Ia kerana satu persahabatan
Ingatlah
Hidup ini pasti ada cabaran
Lebih-lebih lagi dalam persahabatan
Ia akan bertemu dan berpisah
Pada akhirnya.....

Yang Simpati
-----
(RAIHAH)

Inilah satu2nya hasil tulisan aku masa dulu... Ini sahaja yg masih tersimpan.

1 comment:

MieJida said...

Raihah jgnlah segan ye.huhu
Skrg baru rasa berharga sgt2 nasihat daripada seorang sahabat. ;) thanks