Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, July 16, 2008

Suka Suki Genting




Emmm...rasanya da lama juga tak update blog aku ni...tak tau nape...akhir2 ni lbih mint membaca drpd menulis.... blog hopping dr 1 blog ke blog yg len... sampai letih n malas nk update blog sendiri!

Lagipun sem baru je bermula....maka byk lah dapat asgnmnt...kbykannya kena submit dlm tgh blan 8 nanti...fasa pertama asgnmnt besenya kena hantr dlm minggu ke 5-7.... dan fasa kedua asgnmnt kebiasaannya kne hntr dr mggu 10-14. Jadi skrg baru warm up nk wat asgnmnt! WARM UP je tau!



Disebabkan baru nak warm up...weekend yg lps aku n 3 org kwn (Cu, Fana & Shud) aku telah sampai ke Genting Highland. Sabtu lepas-12.7. Bertolak dr TM seawal jam 6.30 pg. Dan sampai kat Pudu sejam kemudian. Terus ke Pasar Rakyat utk amik pakej. Kalo kat Pudu , tak ditawarkan pakej, hanya jual tiket shj. Nk amik pakej kat Kl Sentral..tkut da abis...sbb ramai naik dr sana. Utk menjimatkan duit kami , kami amik la pakej...RM 42 utk all parks + bas g n balik + skyway!

Bas ke genting bertolak 8.30 am dan smpai kat Genting Skyway tu kul 9.30 am. Genting Skyway ni merupakan kete kabel yang terlaju n dan melalui jrk 3.4 m yg juga merupakan kete kabel terpanjang di Asia Tenggara. Yg menggelikan hati, masa mula2 cable car tu bergerak , Shud menjerit dgn kuat yang teramat sgt sbb ketakutan n tgn die Shud sejuk sgt. Aku pun mula2 tu rse gak kecuakkan tp kejap je...lps tu OK. Lebih kurg setgh jam dlm cble car tu smpailah kat atas. Mmg syiok la kete kabel tu! Adventure btol kalo tgok kabel tu punye kecerunan! Hehehe!

Pusing2 ... jumpalah kaunter nk masuk outdoor! 1st sekali kitorg naik spinner! Fuuuh!... memang best...rasa melayang ! Mula2 tu kecut gak perut...tp pastu rse best ...dpt main buai terbang tinggi...hahaha!

Lepas turun drpd tu...Cu n Fana dah tak mau main bnde lain ....da takut...huhu! Aku n Shud ok lg... lg pun bukannya selalu dpt rse cm ni! Pastu kitorg naik cyclone..beratur pjg jugak...sbb hari Ahad! Ktorg naik ber4 stu kete tu! Shud jd org pling kuat menjerit...hahaha! Turun2 je drpd tu Shud ckp "malunye aku....jerit pling kuat...aku rse org len x jerit cam aku!" Fana n Cu da tobat tak mo naik yg thrill nye mainan!



Dlm taknak2 naik tu...kitorg ber4 main lak pirate ship! Kitorg duduk asing2 mse ni...sbb tmpt ber4 da pnuh... Muka Cu mse tu sttg dgn muka Shud... Shud ckp die nmpk muka Cu cuak gler! hahaha!

Lps drpd tu...mmg btul2 Cu n Fana tobat tak mo main yg thrill lg! Jd tggl aku n Shud je la. Bnde2 ni tak bley dipaksa2...karang ape2 hl jd sape mau tanggung! Jadi kitorg berpisah! Aku n shud nak g main flying coaster... tp flying coaster kena byr RM 10 lg... so cancel main...sbb yg free pnye pon x abis main. Aku tgok flying coaster mmg syok la! Aku n Shud decide naik space shot! Punyalah pjg beratur...mau dkt sejam. Masa beratur tu aku da rase takut da...sejuk gler tgn! Da la kat sne mmg sjukn ktorg x bw bju sjuk! Nak patah balik rase rugi sbb da beratur pjg. Naik space shot ni lah yg aku rse kecut perut sgt. Memang rasa melayang! Mula2 mase naik tu steady lg ... mse die turun tu... YA ALLAH... aku kate dlm hati kalo la aku mati kat sni ...mati katak aku jwb nye! Tapi b4 ak naik tu aku da mengucap da...takut mati! Huhuhu!



Itulah antara yg ktorg naik....ade lg ...tp karang berjela2 pulak n3 aku!

Lepas pd tu kitorg g solat n masuk Indoor Theme Park kat First World Plaza. Kbtulan kat c2 ada wat sale. Beselah pmpuan ni...pantang nmpk S. A. L. E... mesti teruja... tp ak juz bli t shirt lengan pjg je-RM 15 utk pkai g psr n libry kat TM ni... Kwn2 ak yg len bli t shirt n sluar jean...so dorg overbudget la kan!Hahaha! Naik kete kabel balik kul 5 n smpai kat Bangunan Skyway bwh tu jam 5.30 pm. Ade sejam lg utk naik bas. Jadi , kitorg ronda2 kat c2... ada byk gak la kedai...

Kul 7.30 smpai Pasar Rakyat balik. Jalan kaki g stesen LRT kat Jln Hang Tuah naik LRT ke Plaza Rakyat... Smpai Pudu solat n minum2. Kul 9 naik bas. 1st time aku naik bas 2 tgkt...slama ni kalo ak blik JB ak slalu naik bas Mara Liner je...x de 2 tgkt! Kali ni aku duk atas n dpn skali. Best sbb dpt tgok pmndgn luas n wktu mlm ni cuaca redup. Smpai TM kul 10.

Sampai je rumah Shud ckp: Rasenye nk g lg la!... Ko nk x ?

No comments: