Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, August 8, 2008

...Siap 1 Assignment...


Alhamdulillah... betapa leganya hati sy apabila berjaya menyiapkan asgmt 1 KPN2043. Terasa begitu puas di hati apabila bjaya menyiapkannya... Tetapi x tau la jika ada perkara yg perlu diedit lg sbb sy blom berkesempatan utk bertemu lctrr.

Inilah pertama kali sy berasa nikmat & azab nya membuat asgmt seorg diri utk subjek pddkn yg sptutnya dibuat dlm kumpulan. Entah macam mana utk subjek KPN 2043 ini sy keseorangan tercampak ke kumpulan kuliah ini. Kumpulan G. Manakala rakan2 yg len berada di kump lain. Kumpulan sy ini majoritinya adalah student major BM & kelompok ke 2 terbesar adalah student major Pddkn Khas. Hanya ade 4 org drpd course Sc... 3 drpdnya adalah major physics manakala sorg lg tu adalh major bio yg merupakan senior sy [die lwt amik sbb dlu die prnh tgguh sem utk bersalin].

Apabila berlaku pembahagian kumpulan... setiap kumpulan perlu mempunyai 3 org ahli...sudah semestinya. sy perlu bersama 2 org student physics itu lg... di mana kedua2 nya adalah lelaki. Berat hati sy utk bekerjasama dgn student lelaki... Spjg sy menuntut di UPSI... jarang yang amat sgt utk sy berkomunikasi dgn lelaki...boleh dikira dgn jari. Dan hanya pernah sekali 1 group dgn sorg student lelaki dan 4 ahli yg len adalah perempuan.

Ya! Inilah dinamakan dugaan. Sukarnya sy utk berkomunikasi dgn student lelaki di UPSI... menyebabkan sukarnya sy berurusan membuat asgmt... Melihatkan kesukaran utk bekerjasama spt group dscsn .... Mungkin 2 ahli kumpulan sy itu segan dgn sy...

Akhirnya atas kesukaran2 itu... sy telah menawarkan diri utk menyiapkan asgmt 1 sorg diri. Lebih2 lg apabila sy bertanyakan bila mahu mulakan asgmt 1 sedngkan pd mse itu sudah mggu ke-3....pasti jwpnnya...takpe biar ktorg wat...tp sy lihat thp ke'slow'an progress asgmt 1 merisaukan sy..... Lebih2 lg memandangkan asgmt tu perlu disubmit pd mggu ke-6 . Dgn persetujuan itu mereka berdua akan menguruskan urusan dgn pihak sekolah utk asgmt ke-2 pula! Lbih mudah sbb dorg ada motor nk ke sekolah!Dgn persetujuan itu juga... ktorg tlh bersetuju...jika ada sbrg problem... btau stiap ahli group... n setle kan bersama... dan bersetuju utk melaporkan progress asgmt.

::Azabnya apabila sy sorg terpaksa tekun di depan laptop utk beberapa hari dlm proses menyiapkan asgmt::
::Azabnya apabila sy stuck atau kekontangan idea, sy tiada rakan utk dirujuk mmdgkan rkn2 bilik sy yg len blom memulakn asgmt ini::
::Azabnya bila menunjukkan kpd lctrr dan didapati byk yg kena dibaiki::
::Azabnya apabila 2 ahli kump sy yg len risau @ kurg yakin ttg asgmt yg sy buat::

::Nikmatnya apabila sy melihat hasilnya meleraikan rasa azab spjg membuat asgmt ini::
::Nikmatnya apabila sy dpt merasakn keberkesanan @ tujuan asgmt ini::
::Nikmatnya bila lctrr ckp'stkt ni sy nmpk ok'::
::Nimatnya apabila 2 ahli kump sy yg len kate 'da OK...perfect...tggl tjukkat lctrr je'::

Alhamdulillah...asgmt 1 KPN 2043 sudah di'print'. Hanya tggl utk ditjkn kpd lctrr... Harap tiada mslh dan boleh trus dihantar!

p/s : Inlah hasilnya penangan x mnulis blog beberpa hari di sbbkan bz...hari ini n3 terover pjg...org baca pon loyer tekak!... tak bace pon x pe.... menulis hanya utk " CALITAN TINTA INSAN BIASA DALAM MENITI KEHIDUPAN " ...utk memuaskan gian nak menulis :P

No comments: