Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, September 3, 2008

Ambil Yang Positif


Tadi sy melawat blog2 kegemaran sy dan juga blog2 kwn2. Dalam perjalanan sy, sy singgah di blog sahabt sy, Syu. Sungguh membaca beberapa n3 dlam blog Syu, melahirkan rasa kesedaran dlm diri sy. Terutamanya n3nya bertajuk aurat.. dan makna kehidupan, hari ini, hari semalam.

Terasa betapa diri sy sungguh leka dgn kehidupan. Terasa begitu banyak masa tidak dimanfaatkan sebaik mungkin. Terasa begitu banyak lompong dan lompang sana sini yg masih amat perlu dibaiki.

Sebenarnya secara tak langsung, blog menjadi salah satu wadah utk kita mencari erti diri sebenar dalam sebuah kehidupan yang begitu singkat juga hanya sebuah pinjaman semata-mata.

Teringat sy beberapa hari yg lalu semasa sy membuat lwtn rasmi sy ke blog Kak Neeza ,seorang blogger yg sy minati n3nya yg sy kenali di alam cyber, ada sorg pembaca memandang negatif dunia blogging. Sehingga Kak Neeza membuat n3 khas. Simpati dgn apa yg dialami dan takut juga diri sy sdiri terkena spt itu.

Wahai pembaca, pandanglah dr sudut yg positif. Juga ambillah yg positif sbg panduan juga yg negatif sbg sempadan!

Sy suka sebaris kata yg tercatat di laman web SAIFULISLAM.COM : Menulis bukan untuk memberi TAHU, tetapi berusaha mencetus MAHU, agar bergerak menuju MAMPU. Saya suka dgn ayat itu, tapi ayat itu mungkin kurg sesuai dgn sy yg begitu byk kelemahan sebabnya penulisan sy simple2 sje, bukan spt Ustaz Hasrizal. Lawatlah ke SAIFULISLAM.COM. Menarik artikelnya, beliau sering menceritakan kisah pjlnn kehidupan beliau dlm bentuk yg menarik serta banyak pengajaran dan panduan yg boleh kite perolehi.

No comments: