Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Friday, February 27, 2009

Bila sibuk begini...

Hari ini hari Jumaat. Apabila sibuk-sibuk begini saya saya tak dapat luangkan masa untuk YM. Kebiasaannya masa saya cuti semester, hari Jumaat saya akan berYM dengan adik saya yang sekarang ni di Mesir, Anis. Sebabnya dalam seminggu dia hanya bercuti pada hari Jumaat. Tapi sekarang saya tak sempat nak berYM. Kalaupun saya on YM hanya menjadi halimunan. Hehehe...
Anis tengah tunjukkan buku Anatomy nya yang berselirat dengan tulisan dan lukisan.


Semester ini memang busy. Saya memang tak dapat balik JB sampai bulan 5 nanti. Tak apalah. Saya masih banyak komitmen di TM ini. Saya perlu selesaikan itu dulu. Saya masih ada hp dan ym untuk contact parents saya di JB.

Saya perlu set kan minda saya bahawa, beginilah life student. Ini yang saya mahukan. Maka inilah yang saya dapat. Walaupun life saya busy untuk sem ini, tapi saya suka. Saya lebih hargai apa itu masa (ye ker ;p). Sekurang-kurangnya masa bermanfaat ke arah kebaikan. Tidaklah lepak-lepak sahaja. Memanglah lepak-lepak itu best. Tapi berbeza dengan sibuk untuk kebaikan, ia lagi best, kerana Insya Allah ada ganjaran yang lebih dari NYA jika kita ikhlas kerana ALLAH.

Bila saya tak balik JB bermakna saya juga tak dapat balik Kemaman. Kampung belah ayah saya. Saya rindu sama itu budak kecik yang aktif. Syahmi. Bila saya balik lagi bermakna dia dah semakin besar. Budak kecil ni kita boleh nampak peubahan mereka.Kat kampung belah ayah saya, saya masih punya ramai budak kecil. Cousin saya ramai yang masih kecil. Tengok ini gambar mereka.Hari ini parents saya pulang ke kampung. Oooohhhhh...... saya tak dapat balik! Saya juga sudah lama tak ketemu sama sepupu terapat saya, Aina. Aina sekarang jadi cikgu sandaran kat salah sebuah sekolah di Kerteh untuk tempoh 2 bulan. Aina sebaya saya dan pemegang diploma kejuruteraan awam.

Tak pulang bukan bermakna tak mahu pulang. Tapi tak mampu pulang kerana begitu banyak komitmen yang dipegang.

Tak pulang bukan bermakna lupakan yang tersayang. Tapi mereka sentiasa dalam ingatan dan doa untuk mereka tak pernah lekang.

Tak pulang bukan kerana alasan. Tapi kerana tugasan yang digalas belum lagi dilangsaikan.

Baiklah.... saya perlu tinggalkan blog seketika. Banyak perkara yang perlu diselesaikan....

2 comments:

Infant's steps said...

kenapa kita baca ada certain part tu,awk mcm menggunakan loghat org cina..hua3..

Raihah Rosli said...

ye ker????
huhuhu...
x perasan pulak....