Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Tuesday, September 1, 2009

A&W + Pulang + Makan

Dalam asyik bergembira sibuk dalam pulang ke JB ini.... Ramadhan sudah masuk ke Fasa ke 2 iaitu Keampunan... Mari sama-sama kita memperbanyakkan amal ibadat... Mempertingkat momentum.... Meraih kesempatan di bulan Ramahan ini... Memanfaatkan sepenuhnya.... Sungguh ! 10 hari yang berlalu bagai tak terasa.

Jumaat lepas balik JB. Pukul 3 pagi sampai JB. Anis yang jemput di Sri Putri. Jumaat sampai Isnin. Jadi ada beberapa cerita yang keciciran untuk dicatatkan di sini.

Lepas saja habis ujian Fizik Tenaga, saya dan Fana bergerak ke Stesen Bas TM. Ke KL bas jam 4.30 pm. Sampai Pudu dalam jam 6.30 pm. Sesak sangat daripada keluar highway ke Puduraya.

Bajet mula-mula nak buka puasa dengan roti krim Gardenia yang RM0.60 tu saja sebab masih dalam misi diet dan temankan Fana beli makanannya di Mc D dan berbuka saja di Puduraya sebab bas Fana jam 8pm. Tapi Mc D penuh jadi bergeraklah kami ke A&W. Alhamdulillah A&W tak ramai lagi orang masa itu. Di A&W saya ubah perancangan saya untuk berbuka di situ saja sebab dapat bayangkan betapa penuhnya Pudu pada masa itu.

Jadi untuk sesi jalan-jalan cari makan kali ini kami makan di A&W. Menu saya Delight Burger dan Milo Ais. Disebabkan masih dalam misi, saya ambil burger paling ringan rasanya (~_*) dan milo pula sebagai alternatif kepada root beer A&W yang popular itu sebab saya kurang menggemari air bergas. Menu Fana pula ialah Set Double Mozza (Burger + Root Beer) dan curly fries.

Juadah sahur pagi 8 Ramadhan sangatlah menggugat misi diet saya. Nasi + ikan goreng + paceri nanas + sotong goreng kunyit. Huhuhu... saya yang dah lama tak menjamah nasi putih ini sangatlah teruja. Pencuci mulutnya kek lapis sarawak. Inilah kali pertamanya dalam Ramadhan kali ini saya bersahur sehingga betul-betul kenyang. Di TM hari-hari saya bangun sahur, tapi makan kurma dan minum susu sahaja.

Manakala juadah berbuka juga amat menyelerakan saya. Mee hoon soto yang merupakan makanan kegemaran saya dan muffin blueberry chocolate. Aduh~~~ memang ranaplah misi saya.

Sahur untuk 9 Ramadhan pula singgang pedas dan pencuci mulutnya kuih lompat tikam. Berbuka dengan Kuey Tiow Kerang dan kuihnya Popiah Crispy & Crunchy dan kuih Vaday. Masa buka ini saya makan je. Malas dah nak fikir diet tak diet! Hahaha...memang tak kuat semangat saya ni.

Sahur terakhir sebelum pulang dari percutian kali ini dengan nasi berlaukkan daging masak hitam berempah dan sambal goreng berlada tempe. Pencuci mulutnye sira kuah pisang nangka. Masa ini memang dah tak fikir misi. Fikir makan je la.... hahahha. Nasib baik balik kejap saja.

Insya Allah kalau tak ada apa-apa halangan Khamis ini mahu pulang lagi!


"Makan dan minumlah kamu dan janganlah berlebih-lebihan. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berlebih-lebihan." -Maksud surah al-A'raf:31 [7:31]


5 comments:

Mami Hadeef said...

nak blaja la daging masak hitam berempah.. huhu..boleh bg resepi yg senang utk diikut.. ngeh3.. i sekarang dalam misi nak mencuba resepi baru untuk perut cik abg!

kuIna said...

misi diet ranap tak apa
tp misi mengejar lailatulqatar jgn diranapkan...

Infant's steps said...

pertama sekali,congratz sbb berjaya dgn misi diet awk wpun seringkali post psl mknan yg selalu awk tulis..ngeh2..

yg kedua,thanx sbb menjadi 'promoter' kita semlm..sumhow,ada benda yg kita bljr dr awk time kua hari tu..thanx a lot.. =D

semoga kita tergolong dlm golongan manusia yg sentiasa berfikir supaya dpt melihat hikmah di sebalik setiap perancangan hidup yg ALLAH telah tetapkan..dan golongan yg terpilih dlm menerima petunjuk hidayahnya selalu..amin..

p/s:kita dah selamat menghabiskan bacaan buku awk tu..hmmm..thanx to ALLAH,thanx to u that i realize my mistakes,not only about the things related to the book..but sumthing that is more than that..

may ALLAH bless u always.. =)

Raihah Rosli said...

anim...
alamak niem , org lupe nk tnye mak la... macm mana nk msk .... hehe nampk sangat lah org ni tak pandai mask...kuikuikui!


Sis Kuina....
Ya.... betul tu...Itu lebih utama... Marilah bersama memburu malam itu...


Azaty...
tq...kite pun x sgka da turun sbyk tu... tp bdn kite msih lg bsr!

apa yg awk bljr dr kiter erk? Terpikir2 kita... tp dlm kite jd promoter awk tu ...ade jg bju pink tu yg awk x leh pkai!

alhamdulillah...buku itu mmg byk bg pgjrn....

dan tahniah sbb awk dpt 'not only about the things related to the book..but sumthing that is more than that..'

Raihah Rosli said...

anim...
alamak niem , org lupe nk tnye mak la... macm mana nk msk .... hehe nampk sangat lah org ni tak pandai mask...kuikuikui!


Sis Kuina....
Ya.... betul tu...Itu lebih utama... Marilah bersama memburu malam itu...


Azaty...
tq...kite pun x sgka da turun sbyk tu... tp bdn kite msih lg bsr!

apa yg awk bljr dr kiter erk? Terpikir2 kita... tp dlm kite jd promoter awk tu ...ade jg bju pink tu yg awk x leh pkai!

alhamdulillah...buku itu mmg byk bg pgjrn....

dan tahniah sbb awk dpt 'not only about the things related to the book..but sumthing that is more than that..'