Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, September 12, 2009

Restoran Siam


Selasa yang lepas saya bersama 3 rakan lain ke Restoran Siam (tak ingat nama penuhnya, itu hanya nama popularnya sahaja). Saya, Fana, Anim dan Syikin. Perancangan di buat sejak awal Ramadhan, 18 Ramadhan baru dapat berbuka bersama sebab masing-masing sibuk balik kampung saja hujung minggu Ramadhan kali ini.


Juadahnya memang sedap. Jadi, kita terus pergi ke menu yang ditempah seawal jam 5.45 petang. Menu-menunya:


Ikan siakap 3 rasa. Sedap. Walaupun lain daripada apa yang selalu masak di rumah.
Saya bagi 9/10.


Tom Yam Campur. Saya bagi 7.5/10.


Tom Yam Kha Ayam. Tom yam ini istimewa sikit. Mungkin masakan orang siam kot. Inilah pertama kali makan tom yam sebegitu rupa. Saya bagi 7/10.


Dging paprik. Saya bagi 7.5/10.


Menu terakhirnya Kailan ikan masing. Tak ambil gambarnya.

Teh O Ais, Carrot Susu, Jus Mangga dan Jus Epal. Airnya biasa saja. Mungkin sebab masa itu saya dahagakan air masak kot.

Nampak macam banyak je kan. Memang penuh meja pun. Untuk setiap menu itu kami tempah untuk seorang makan saja. Extranya ikan siakap 3rasa itulah. Harga di restoran ini berpatutan. Boleh dikira murahlah.

3 comments:

Infant's steps said...

mmg jelas lagi terbukti la reqa,makanan itu adalah interest awk..heeee..=D

Raihah Rosli said...

tu la...tak dapat dinafikan lg...sahih lg terbukti..heheh

Raihah Rosli said...

tu la...tak dapat dinafikan lg...sahih lg terbukti..heheh