Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, October 4, 2009

Misi Disambung & JJCM

Dah lama rasanya tak tulis tentang misi diet. Misi ni dah tergendala sejak 15/9/2009, sejak balik raya tempoh hari. Dan misi ini musnah terus pada raya pertama hingga raya kesembilan. Apabila datang semula ke TM, pengambilan makanan dikawal. Tapi banyak juga terbabas. Hehehe... Sepanjang saya melanggar misi, berat bertambah sebanyak 2 kilo dan kembali menurun pada minggu lepas sekembalinya ke TM semula.

Gembira... rasa berbaloi juga apabila mengawal pemakanan ni. Sejak mula berdiet saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 6 kg. Alhamdulillah (~_*)...

Gembira... sebab balik kampung hari tu, saudara-mara saya kata saya dah kurus. Walaupun tak lah sekurus mana... kecil sikit je berbanding sebelum ini.

Gembira.. sebab selepas balik semula dari cuti raya, ramai kawan-kawan kata saya dah kurus. Pelik juga saya.... raya hari tu saya melantak makan... Balik-balik TM, kawan-kawan kata kurus.

Gembira... sebab kain baju kurung yang kecil sebanyak 4 inci telah muat dipakai! Tak perasan pula dah kecil sikit, tapi bila pakai baju yang muat-muat dulu sekarang dah longgar.

Hoooorey! Hoooooooorey!

Tapikan... orang kata pujian itu membunuh! Jadi, saya perlu lebih beringat. Jadikan pujian sebagai penaik semangat!

Habis tentang diet. Sekarang tentang Jalan-Jalan Cari Makan pula...

Jumaat lepas pergi makan KFC kat pekan TM. Inilah kali pertama masuk KFC yang baru lepas diubahsuai. Makin luas.


Snack Plate & Milo Ice

KFC kat TM yang baru diluaskan dan dicantikkan!

Petang tadi, balik dari perpustakaan pergi makan kat Dusun Bay dengan Fana. Mula-mula ingatkan nak makan kat restoran depan Dusun Bay sebab ramai orang kata Dusun Bay tak sedap. Tapi restoran depan Dusun Bay tutup. Jadi terus je pergi Dusun Bay. Siapa kata Dusun Bay tak sedap,? Sedap je saya rasa! Mungkin atas menu kot...berbeza kesedapan.

Dusun Bay, TM.

Air Horlick Ais. Cerau sikit. Kalau peka lagi sedap!


Sebelum dimakan oleh dua mangsa kebuluran:
Nasi Putih + Tom Yam Campur + Ayam 3 Rasa + Sotong Masam Manis.
Tom Yam Campur 8/10.
Ayam 3 Rasa: 9/10.
Sotong Masam Manis: 6/10.


Setelah dimakan oleh dua mangsa kebuluran:
Licin...Alhamdulillah.

Insya-Allah, esok misi diet akan disambung semula. Saya dan Che Mas dah bersedia menyambung kembali misi kami!


3 comments:

Mami Hadeef said...

fana mintak nasi tambah tak?? haha..

Sajida said...

Raihah diet macam mana ek? kita diet gak. tak makan nasi, makan sup je setiap hari n then mihun or kuay teow tu (atau sejenisnya) once a week. tapi berat susah sgt nak turun. Waaaaaaaaaaaaa!!!!

maybe exercise kurang. huk2..

tolong365X...

Raihah Rosli said...

Aniem...
Tak sebab die kate waiter tak lalu kat kitorg...kalo tak dia nak mintak!
Hehehe

Sajidah....
Kite pun tak la kurus sagt... cuma turun jela...
Kta minum susu waktu pg n petang makan mee hun sup @ sup sayur@ me hoon goreng. Kadang-kadang bila teringin nak makansedap2 ... langgar juga... sekali seminggu je la kalao nak makan sedap.
Apa yang kite tau... kuew tieo kelori dia byk juga berbanding mee hun... So beter makan me hun dr keuw tio.
Mgkin kite cpt turun sebab badan kite penuh dgn lemak berkrim..hehe