Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Saturday, November 21, 2009

Terima Kasih Haniem & Dr. Zubir

Alkisahnya perjalanan saya tiga hari di Kuantan. Bertolak tengah hari Isnin. Bas ke Kuanntan. Sampai pukul 8 malam di Kuantan. Haniem bersama suaminya, Zubir dah tunggu kat stesen bas. Rasa bersalah juga sebab sepatutnya Dr. Zubir nak pergi hospital , nak finding case Haniem kata. Huhu... tapi ssebab kami dan sampai lewat, mereka ubah plan kot. Terus pergi ke Tok Sera tengok kawasan sekolah Fana sebab nak tunjuk jalan kat kami yang akan ke sana esok memandangkan kami semua ini sangat tak biasa dengan bandar Kuantan. Kawasan sekolah Fana ni dekat sangat dengan Teluk Cempedak (TC), kami pun singgah di TC. Bersantai sambil makan aiskrim.Selepas pada itu terus pergi makan dekat Indera Mahkota 1 (IM1) kalau tak silap. Malamnya kami bermalam di rumah Haniem.


Hari kedua pagi-pagi lagi telah dijamu dengan mee goreng dan keropok lekor. Selepas makan terus pergi sekolah. Fana yang drive kereta Haniem. estinasi pertama SMK Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad. Masa ini perut saya dah kecut. Takut nak jumpa pengetuanya. Lama juga menunggu giliran, biasalah pengetua sibuk.Setelah lama menanti dengan kecut perut saya dan Haniem masuk. Lama juga berurusan, terangkan itu ini. Jumpa sekali cikgu fizik sekolah. Kemudian ke sekolah Fana, SMK Tok Sera. mengambil masa dalam 15 minit dari sekolah saya. Selesai semua urusan sudah jam 1. Sampai rumah dala 1.15. Solat dan berehat sebentar. Lepas itu sama-sama memasak dengan Haniem. Kami di jamu sotong masak merah , ayam goreng dan sayur lemak serta budu. Akhirnya, Fana suka budu. Dulu kalau makan nasi kerabu, Fana selalu cakap dia tak suka budu.


Sekolah praktikum saya dekat dengan UIA

Sepetang mencari rumah di IM1, IM2, IM3,IM6 dan IM8. Tapi tak jump, akhirnya dekat-dekat pukul 7 kami pulang. Malamnya kami dibawa makan di Tanjung Lumpur. Terima Kasih Haniem & Zubir atas belanja makan besar di Restoran Mail itu! Naik segan saya dan Fana.

Rabu itu kami pulang. Sempat sarapan dan makan tengah hari. Tengah hari itu kami di jamu udang masak lemak, ikan goreng, ulam tomato dan budu. Tengah hari itu Haniem dan suaminya hantar kami ke stesen bas dan membekalkan kami satar sebab Fana teringin sangat nak makan. Sekali lagi rasa bmenyusahkan ...huhu..


Terima Kasih Haniem dan Zubir! Semoga Allah memurahkan rezeki kalian!

2 comments:

muhammad anis said...

salam.. ni ke sekolah tu??
mcm nice je..hehe :P

Raihah Rosli said...

tak ah..tu pintu grbg uia kuantan...hhuhuhu