Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, December 27, 2009

Keputusan

Saya sudah boleh berehat sekarang. Sudah berhenti daripada menjadi guru tak bertauliah kepada sepupu-sepupu saya. Aktiviti sekarang ialah tengok sukatan pelajaran sains dan fizik dan buat rancangan mengajar selain baik pulih baju-baju kurung saya.

Oh ye! Untuk menjawab komen Azaty di entry sebelum ini serta pertanyaan Zura di shoutbox. Keputusan peperiksaan akhir untuk semester 7 sudah keluar. Alhamdulillah. Tak dapat dekan. Tapi, okaylah. Bersyukur dan gembira. Apa yang saya dapat, itulah hasil usaha saya :)

Terima kasih kepada semua yang membantu. Fana, terima kasih sebab selalu ajar aku. Juga sesiapa rerakan aku yang tak jemu ajar aku yang selalu blur n lost ni. Untuk kawan-kawan yang pernah sekumpulan tugasan dengan aku, terima kasih dan minta maaf jika ada kurang di pihak aku. Aku ucap terima kasih kat kekawan je lah, mana ada pensyarah baca blog aku. Hahaha.. Jasamu semua dikenang.

Dalam rasa tertekan belajar kuantum, yang saya rasa susah sangat nak lulus, alhamdulillah dpat juga B+. Hoooorey! Tak payah lagi tengok Kuantum.

Saya sangat bersyukur, gembira dan berterima kasih kepada pensyarah penyelia projek akhir saya. Saya sangat bersyukur diselia seorang pensayarah yang sangat baik dan prihatin serta cool. Sanggup bekorban masa berjam-jam setiap kali sesi perjumpaan setiap minggu untuk membaiki tesis dan modul. Bila dikenang-kenang, sangat berbaloi apa yang diusahakan. Berapa kali draf untuk modul juga berapa kali draf untuk tesis. Berapa banyak kali saya jumpa untuk berbincang. Beberapa subtopik yang saya keliru dalam tajuk keelektromagnetan telah saya faham :) Kebiasaannya petang Selasa saya akan berdiskusi dengan pensyarah penyelia saya. Bermula dari jam 2.30 petang sampai pukul 4, kadang-kadang lebih. Kadang-kadang pergi seorang, kadang-kadang pergi dengan Cu dan Dayah.

Yang bertudung merah itu pensyarah penyelia projek akhir saya. Dia sangat baik :) Gambar ini diambil masa jamuan perpisahan untuk pelajar-pelajar di bawah seliaannya.

Buku-buku yang dirujuk sewaktu menulis tesis berkaitan pembelajaran kooperatif.


Buku-buku dirujuk untuk membina modul pendekatan kooperatif bagi tajuk Keelektromagnetan.

Hasilnya inilah tesis saya yang telah dijilidkan.



Sekalung penghargaan buat semua pensyarah yang pernah mencurahkan ilmu kepada saya.


3 comments:

Unknown said...

tahniah:)

muhammad anis said...

tahniah!!!
along ni xde blog ke??
nak gak tau pkmbgn die..hehe

Unknown said...

hadodoi tak de blog la
tak de berkembang pun ..menguncup jer. hehehe
tak de ape nak cite.ape2 hal along bgtahu anis guna ym or phone k..
study smart,dear!!
hehehe...ateh jgn marah duk menyibuk kat sini.haha