Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Sunday, February 21, 2010

Jumpa Kawan-Kawan

Sekarang ini dah petang Ahad. Sekejap je masa berlalu. Semalam seharian pergi hari keluarga kat Pantai Sepat. Boleh lah...

Pantai Sepat

Saya hanya masuk treasure hunt saja. Itupun sebab kami dah rancang sebab tak nak masuk aktiviti lain. Kumpulan saya, Haniem, Zubir (suami Haniem), Kak Nani dan saya. Alhamdulillah dapat nombor 2. Tak sangka pun ada. Sebabkan mula-mula kami dah salah check point sebab salah dapat arahan dari check point sebelumnya.

Masa Kak Ita umumkan pemenang, Kak Ita sebut kumpulan cikgu praktikal. Sekurang-kurangnya nampak juga kami melibatkan diri dalam aktiviti. Kami banyak duduk sesama kami. Bukan apa, kekok juga nak masuk dalam kalangan cikgu-cikgu lain., lebih-lebih lag i masing-masing bawa keluarga. Kami di sini kurang rapat dengan cikgu-cikgu di sini sebab di sekolah tempat kami bukan di bilik guru disebabkan bilik guru yang penuh. Tapi kami di kalangan cikgu praktikal rapat.

Jadi, sepanjang di hari keluarga semalam, saya memang bertempek dekat Kak Nani saja. Cuma, masa pagi-pagi itu saya tegur Kak Ainia (guru pembimbing saya) dan berborak sekejap.


Itu kisah semalam. Hari ini, pagi tadi hantar Zura balik ke rumahnya. Tapi sebelum itu singgah di Mydin pergi membeli barang keperluan. Terserempak dengan Sha dan Jamilah. Lepas itu Fana call bagi tahu nak gi rumah, tapi saya pula di bandar. Lepas itu pula Shud call cakap dia dan Cu ada di Mydin. Keluar dari Mydin terserempak dengan Fana, borak-borak kejap (sebenarnya banyak benda nak borak). Lepas itu masing-masing bawa haluan. Saya, Zura, Mas dan Wana berhajat nak makan sebab tak makan dari semalam. Call Shud ajak makan sama. Lepas makan Shud cakap dia tolong hantarkan Zura sebab dia nak kenal dengan rumah Zura. Kami bertiga pulang ke rumah .

Okaylah saya nak bersiap pergi rumah Haniem.... Habislah satu hujung minggu saya. Memang padat.

No comments: