Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, March 24, 2010

7 minggu

7 minggu lagi...

7 minggu lagi saya akan berada di bumi Kuantan ini.

7 minggu lagi saya akan bergelar sebagai cikgu pelatih.

7 minggu lagi saya akan menabur bakti di sekolah praktikum saya.

7 minggu lagi saya akan berjumpa dengan anak murid yang saya sayang.

7 minggu lagi saya kena melayan pelbagai karenah anak murid yang pelbagai ragam.

7 minggu lagi saya dapat mendengar segala cerita, ketawa, lawak dan keluh dan kesah mereka.

7 minggu lagi saya dapat ajar, marah, bebel, cakap, jerit, geram, bengang dengan mereka.

7 minggu lagi saya akan menjadi pemerhati setia di gelanggang bola tampar setiap hari Isnin.



7 minggu lagi...

7 minggu lagi saya akan duduk di rumah sewa di perumahan Bukit Rangin ini.

7 minggu lagi saya akan bersama housemate yang sentiasa menceriakan saya.

7 minggu lagi saya akan ke sekolah dengan Kak Nani.

7 minggu lagi saya dapat bersidang dengan mereka bercerita pelbagai kisah.

7 minggu lagi dapat menonton tv, makan bersama, dan berjalan-jalan bersama mereka.

7 minggu lagi saya dapat meronggeng dengan mereka.



Semuanya tinggal 7 minggu.

7 minggu yang sebenarnya tak kan kita sedari masanya berlalu.

Saya akan manfaatkannya di sekolah dan di rumah.

Saya akan menikmati setiap detik yang berlalu dalam 7 minggu ini.

No comments: