Kisah ini mungkin kisah saya. Kisah penuh peribadi. Boleh jadi tidak akan sesiapa mengerti. Juga tidak akan ada sesiapa peduli. Masing-masing dalam hidup punya cerita, mengapa mahu baca cerita orang lain? Tidak mengapa, saya cuma akan bercerita kepada yang mahu tahu. Barangkali ada pengajaran, barangkali terdapat sesuatu.~Salsabila Fahim :Tunggu Teduh Dulu: Faisal Tehrani~


Wednesday, March 31, 2010

*Panching*Sungai Lembing* Gua Charas*

Minggu lepas, hari sabtu ada hari PIBG dekat sekolah. Balik sekolah, petang itu saya tidur senyenyak-nyenyaknya selama 3 jam...hahah. Penatlah sangat kononya walaupun tugas saya hari itu adalah menyusun semula atau mengemas kerusi.

Malamnya adalah plan nak pergi Panching. Tapi macam plan sure tak sure gitu. Mula-mula buka topik, dalam duduk plan-plan kami melencong topik lain. Jadi tak ada kesimpulan untuk program itu jadi ke tidak...

Esokkannya, pagi-pagi masak nasi goreng. Masa itu tak sure lagi nak pergi ke tak...

Kak Dibah: Kite ni jadi tak nak pergi Panching ni?
Kak Diha: Jom, packing makanan. Kita pergi makan kat sana.



Panching. 28 Mac 2010.


Makanan-makanan yang dimasak dan dibawa. Nyum-nyum!



Setelah selesai mandi yang lebih kurang sejam kami berendam. Kami pun naik dan makan-makan. Cuaca mendung masa itu. Renyai-renyai. Tapi sekejap saja. Lepas itu mula panas balik. Packing barang dan kami menuju ke Sungai Lembing.


Melawat Muzium Sungai Lembing yang suatu ketika dulu terkenal dengan aktiviti melombong.






Antara bahan pameran.

Berehat sebentar di laman muzium sebelum ke destinasi seterusnya.


Destinasi seterusnya ialah Gua Charas. Sesampai saja di kawasan ini kami rasa maam kami makhluk asing. Sebabnya di situ kawasan India. Tempat ibadah mereka. Disebabkan nak naik ke gua itu memerlukan kami mendaki dengan tinggi mengikut anak tangga. Kami batalkan, lebih-lebih lagi tempat di situ agak kurang sesuai untuk kami semuanya perempuan dan muslim. Selai daripada badan yang dah letih bermandi manda dan penat posing.


Kamipun pulang dan singgah solat di masjid IM sebab berhajat nak pergi makan. Pergi ke ECM dan bersantap di Black Canyon. Balik.... lepak... lentok ...terus zzzzzzzzzzzzzzzz....

No comments: